Puente anuncia dos noves reclamacions a Talgo per les avaries dels nous trens
Segons el ministre de Transports, el 57% de les incidències en estos trens estan relacionades amb el material motor
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat que s'estan estudiant dos noves reclamacions a Talgo per danys i perjudicis per les avaries que els nous trens Avril han causat a Renfe.
Puente ha fet esta declaració durant la seua compareixença en el Congrés dels Diputats per a parlar de les incidències a la xarxa ferroviària durant l'estiu. Una de les més greus va ser la del passat 5 d'agost, que va deixar a milers de passatgers aturats a l'estació de Chamartin de Madrid, alguns dels quals es veren obligats a trencar les finestres d'un comboi per haver-se quedat parats a les vies i sense aire condicionat. La incidència es va produir a conseqüència d'una fallada elèctrica.
El ministre ha aclarit que una de les raons de l'increment de les incidències en la xarxa ha sigut la posada en circulació dels trens Avril, entregats el passat mes de maig.
No obstant això, Puente ha defensat els "significatius avanços" que Renfe ha dut a terme en els últims anys i ha destacat que la puntualitat mitjana dels serveis comercials de Renfe es troba en un 76%, i quan entraren els nous trens esta mitjana va caure fins al 50%.
Origen de l'error
Segons el ministre, el 57% de les incidències en estos trens estan relacionats amb el material motor, és a dir, amb una unitat motriu. És per això que Puente ha demanat calma, ja que l'origen de les incidències es troba "clarament localitzat" i ha negat que hi haja "caos".
Durant estos mesos, la meitat dels nous trens han hagut de ser immobilitzats. No obstant això, Puente ha assegurat que Talgo ha reaccionat positivament "com s'havia d'esperar d'una empresa tan important", la qual cosa ha permés que actualment 21 dels 22 trens entregats estiguen en servei.
Respecte a les avaries, el ministre ha assenyalat que, "com no podia ser d'una altra manera", s'han iniciat ja dues accions de reclamació de danys i perjudicis, que es troben en fase d'estudi i a l'espera de recaptar les dades necessàries.
Esta reclamació se suma a la que ja hi ha en curs contra Talgo per més de 167 milions d'euros pel retard de més de dos anys en el lliurament dels trens Avril, la qual cosa ha afectat l'oferta que es podia prestar en regions com Galícia o Astúries.
No ha mencionat el vet
Per altra banda, el ministre no s'ha referit al vet que el Govern ha imposat a la compra de l'empresa Talgo pel grup hongarés Magyar Vagon al·ludint a raons de "seguretat nacional i ordre públic", encara que ha classificat l'expedient com reservat.