Puente afirma que posar en marxa el tren de la costa és complex i planteja un tren tram com a alternativa

Afirma que la seua proposta permetria salvar moltes de les dificultats mediambientals que té el projecte

El ministre de Transports i Mobilitat Urbana, Óscar Puente, durant el ple del Senat
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, durant el ple del Senat / Alejandro Martínez Vélez (Europa Press)

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha admés a Compromís l’“enorme complexitat” que, al seu juí, suposa el traçat del tren de la costa —que uniria Gandia, Oliva i Dénia— des del punt de vista mediambiental i ha plantejat el tren tram com a alternativa.

Durant la sessió de control al govern al Senat, el senador de Compromís Enric Morera ha sostingut que el tren de la costa és una infraestructura amb un consens “social i polític” ampli, i ha recordat que fa ja cinquanta anys que va desaparéixer la línia ferroviària que unia aquests municipis.

Així mateix, Morera ha retret a Puente que vaja a València i es reunisca “amb els amics d'Ayuso”, donant per “conclosa” la relació del govern central amb la formació valenciana, que es va presentar a les eleccions autonòmiques amb Sumar, soci del PSOE en el govern de coalició. 

Puente ha defensat que es reuneix “amb els amics d'Ayuso” perquè són els que governen en les institucions valencianes, alhora que ha defensat l’“enorme complexitat” del traçat del tren de la costa.

Ha reconegut que és un problema de fa cinc dècades i els ha plantejat com a alternativa un tren tram que, segons ell, “permetria salvar probablement moltes de les dificultats mediambientals que té eixe projecte”. El ministre també els ha convidat a seure i dialogar sobre l’assumpte. 

També et pot interessar

stats