La protesta de Madrid s'estén a Sevilla, Màlaga i Palma a l'espera del resultat sobre el decret de la vivenda

Els manifestants de Madrid han decidit continuar amb independència del resultat del decret llei, que el govern negocia contra rellotge, amb el difícil equilibri d'acontentar els socis de la coalició i aconseguir el suport de l'heterogeni bloc d'investidura

En imatge, les primeres tendes instal·ladas en l'acampada de Sevilla
En imatge, les primeres tendes instal·ladas en l'acampada de Sevilla / Mauri Buhigas (Efe)

Tercera nit a la Puerta del Sol de Madrid. L'acampada en protesta per la situació de la vivenda reunix ja un miler de persones i està a l'aguait del reial decret del govern. Tot i la bona notícia de l'acord perquè Maricarmen torne a sa casa, hi ha inquietud entre els acampats davant la possibilitat que la proposta normativa que arriba este dimarts al Consell de Ministres quede descafeïnada i deixe fora reivindicacions nuclears, com la d'habilitar contractes de lloguer indefinits. La renovació automàtica dels contractes i la reforma de la llei del sòl no apareixen en l’últim esborrany que el Ministeri va enviar als grups parlamentaris. L'executiu negocia a contrarellotge en un difícil equilibri: acontentar els socis de coalició i aconseguir suports, a dreta i esquerra del bloc d'investidura per al decret.

Amb independència del resultat, l'acampada continuarà a Madrid. Els manifestants van decidir en assemblea que seguiran per a reivindicar mesures que faciliten l'accés a l'habitatge. S'han organitzat per torns perquè hi haja presència contínua a plaça, que creix nit rere nit.

L'acampada per la vivenda de Madrid este dimarts, després de la tercera nit
L'acampada per la vivenda de Madrid este dimarts, després de la tercera nit / Sergio Pérez (Efe)

Acampades a Sevilla, Màlaga i Palma

L'exemple s'ha traslladat a Sevilla, Màlaga i Palma. Mig centenar de persones han passat la nit en una vintena de tendes de campanya a la plaça de La Encarnación sevillana al peu de les escales del conegut edifici de Las Setas, per a mostrar el suport a Maricarmen, l'anciana de 87 anys desnonada a Madrid del pis en què n'ha viscut 70, i exigir un reial decret de la vivenda amb mesures contundents.

L'acampada es va organitzar este dilluns després d'una concentració convocada pels mateixos motius, que també s'ha fet en altres ciutats d'Espanya. A Màlaga, la protesta ha acabat amb els manifestants instal·lant una desena de tendes de campanya a la cèntrica plaça de La Constitución.

A Palma de Mallorca, una vintena de persones han passat la nit acampades en huit tendes muntades en el centre de la plaça d'Espanya per a defendre el dret constitucional a una vivenda digna i reclamar mesures contra l'especulació immobiliària. Com a Sevilla i Màlaga, l'assentament també s'ha organitzat després d'una protesta del Sindicat de Llogateres.

L'acampada per la vivenda digna a Màlaga
L'acampada per la vivenda digna a Màlaga / Jorge Zapata (Efe)

Repetixen el model que va arrancar en la nit del dissabte a Madrid, després de la manifestació per a protestar pel desnonament de Maricarmen i reclamar mesures efectives per a frenar la crisi de la vivenda, com contractes indefinits de lloguer o la suspensió dels desnonaments sense alternativa residencial.

També et pot interessar

stats