El Parlament Europeu retira la immunitat a Alvise perquè siga jutjat per assetjament a Susana Gisbert

El Tribunal Suprem prosseguirà la investigació en la causa oberta contra l’eurodiputat per delicte d’odi a través de les xarxes socials contra la fiscal valenciana

L'eurodiputat Alvise Pérez, este divendres al Suprem
L'eurodiputat Luis Pérez Fernández, en arribar al Tribunal Suprem / Javier Lizón (EFE)

El ple del Parlament Europeu ha retirat este dimarts la immunitat parlamentària al líder de S'ha acabat la festa (SALF), Luis Pérez Fernández, Alvise, perquè prosseguisca la investigació que li va obrir el Tribunal Suprem per assetjament a la fiscal delegada contra Delictes d'Odi a València, Susana Gisbert.

En un vot a mà alçada en el ple reunit a Estrasburg (França), l'Eurocambra ha acceptat el suplicatori remés el maig del 2025 pel Suprem, en què demana investigar i enjudiciar Alvise com a presumpte autor d'un delicte d'assetjament o de stalking, un delicte de provocació a delicte d'atemptat contra l'autoritat o funcionari públic i d'odi a través de xarxes socials.

Després de confirmar-se el vot favorable a alçar la immunitat al líder de S'ha acabat la festa, la causa que el Tribunal Suprem manté contra l’eurodiputat per presumptes delictes d'odi i discriminació contra Susana Gisbert podrà continuar amb la declaració davant de l'alt tribunal.

En una entrevista en Les notícies del matí, Susana Gisbert va explicar que rebia cada dia entre 200 i 300 missatges amb insults i amenaces, després que Luis Pérez Fernández emetera dos publicacions a través de Telegram on l’assenyalava. "Excedien la crítica, fins i tot amb amenaces. Compartien la meua foto, deien: 'Tic, toc, t'ha arribat el moment'. Parlaven de violar-me en grup", va detallar. 

Cinc causes obertes 

A més de la causa pel presumpte assetjament en xarxes socials a Susana Gisbert, el Suprem té altres quatre causes obertes contra Alvise, entre elles, una per presumptes delictes electoral i de finançament il·legal del partit, per la qual també s'ha remés un suplicatori a l'Eurocambra. En esta causa, l'alt tribunal investiga els 100.000 euros que l’eurodiputat va rebre de l'empresari Álvaro Romillo, àlies CryptoSpain, de cara a les eleccions europees del 2024. Si rep la llum verda de l'Eurocambra, el Suprem també podria investigar l'eurodiputat per este assumpte.

També compta amb una altra causa oberta per la difusió d'una PCR falsa de l'exministre de Sanitat i actual president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, i una de més recent també pel suposat assetjament a dos eurodiputats que van concórrer amb SALF a les citades eleccions i posteriorment van trencar amb el partit.

La quinta i última causa que el Suprem manté contra el líder de SALF es va obrir el passat 19 de març arran d'una querella presentada en contra seua per l'alcalde d'Algesires i senador del Grup Mixt, José Ignacio Landaluce, per presumpte delicte d'amenaces.

També et pot interessar

stats