Miquel Francés (CVMC): "Hem d'avançar encara més en la comunicació de proximitat, ser un espill de la ciutadania"

El nou president del Consell Rector d'À Punt defén la programació de proximitat com un valor afegit d'À Punt davant d'"una dècada important" en què cal "adaptar els mitjans de comunicació públics" per a una nova era digital i tecnològica

El president de la CVMC Miquel Francés / À Punt NTC

Incidir en la informació de proximitat per a reforçar el vincle amb la ciutadania, ordenar la multidifusió digital i preparar el servei públic de comunicació per a la nova era tecnològica. Amb aquest full de ruta aterra a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació Miquel Francés, el nou president del Consell Rector que governa À Punt, segons ha explicat en Les notícies del matí.

Francés ha visitat la ràdio d'À Punt en el dia en què presideix la primera reunió del Consell Rector, en què s'estrenen també els nous membres a proposta del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana, Lola Bañón i Javier Marzal.

"No canviarem de la nit al dia les coses", ha afirmat Francés, professor de Comunicació de la Universitat de València, que situa el servei públic autonòmic en un procés de transició cap a una nova era digital, d'audiències cada vegada més fragmentades, en què ha de consolidar un espai propi. I en aquest camí, veu en la informació de proximitat i en l'empatia social una oportunitat.

"Veig que estem ahí, però hem d'encetar i avançar encara més en aquesta comunicació de proximitat, reflectir el dia a dia. En la mesura que connectem amb la ciutadania valenciana, amb la diversitat cultural i lingüística, que la societat es veja en aquest espill, haurem aconseguit l'objectiu de servei públic", ha manifestat el president de la CVMC que considera que estem en "una dècada important per a adaptar els mitjans per al que vindrà" en la nova escala tecnològica que anticipen els nous consums digitals o la intel·ligència artificial.

El finançament és suficient inicialment, però hem de buscar més fluïdessa i capacitat executiva

Pel que fa a les tensions entre la missió de servei públic encomanada a la CVMC i la dotació pressupostària real, considera Francés que "el finançament és suficient inicialment, però hem de mirar estratègies perquè els contractes-programa no es demoren tant, buscar fluïdesa i més capacitat executiva". En aquesta línia aposta per insistir en fórmules de producció associada, també amb altres institucions públiques, limitant el pes de la producció aliena per davall del 50%.

Anticipa el president de la CVMC que durant la seua gestió continuarà "enriquint i consolidant l'espai públic de comunicació" amb una programació que reflectisca la diversitat "social i lingüística" de la Comunitat Valenciana perquè esdevinga un "espill on mirar-se en la ciutadania". "El fet que siga en valencià no és un problema (...) la diversitat lingüística és un valor, no hem de posar l'autoodi en el punt de partida (...) hem d'estimar i obrir-nos a més coses", ha destacat Francés, també secretari general de l'Associació de les Televisions Educatives Iberoamericanes, que ha explicat que en aquesta xarxa s'emeten continguts d'À Punt subtitulats sense més problemes.

També et pot interessar

stats