Mazón: "No permetrem que el govern d'Espanya ens porte al col·lapse turístic"

El cap del Consell ha criticat la negativa de l'executiu estatal a la segona pista de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández

Aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández / Raúl Urbina

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat aquest dijous que no permetran que el govern d'Espanya "ens porte al col·lapse turístic perquè pot significar també un col·lapse social i d'un sector que és fonamental per a la nostra terra", després de la negativa de l'executiu estatal a la segona pista de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández.

El cap del Consell ha criticat que "ni tan sols es plantege l'estudi per a la segona pista d'aquest aeroport" i ha lamentat en un comunicat "que es jugue amb l'economia, l'ocupació i la projecció de la Comunitat Valenciana". En aquest sentit, també ha retret "aquest nou menyspreu de l'executiu central a la Comunitat Valenciana quan estem augmentant la nostra capacitat d'atracció de turistes nacionals i internacionals".

Així, Mazón ha assegurat que la Generalitat "plantarà batalla" a aquesta "nova insolència" de l'executiu espanyol "perquè s'ho mereix la nostra terra, la província d'Alacant i un sector turístic que és fonamental per al futur de la Comunitat Valenciana".

"Tenim una projecció turística que significa beneficis, ingressos o cohesió social per a la nostra comunitat", ha dit, i ha afegit que posaran "damunt de la taula un projecte perquè les dades ens avalen" i es mantindran "fermes" en la reivindicació "perquè la segona pista és clau per a continuar creixent".

En aquesta línia, el cap del Consell ha assenyalat que l'executiu que encapçala no permetrà "competir en desigualtat de condicions amb altres autonomies" i ha posat com a exemple l'aeroport de Màlaga, que sí que compta amb una segona pista.

Indignació empresarial

La notícia no ha agradat als empresaris alacantins. La Cambra de Comerç d'Alacant preveu que l'aeroport superarà els vint milions de passatgers, el màxim de la seua capacitat, el 2026. I considera que no prioritzar una segona pista és un castic polític.

També et pot interessar

stats