Marzà defensa a Brussel·les la Llei de plurilingüisme valenciana

El conseller assegura que la llei ha aconseguit passar d'un sistema educatiu fonamentat en la segregació a un altre de cohesió.

Acte organitzat per la Direcció General d'Educació, Joventut, Esport i Cultura de la Comissió Europea en col·laboració amb la Xarxa Europea per a la Diversitat Lingüística
Acte organitzat per la Direcció General d'Educació, Joventut, Esport i Cultura de la Comissió Europea en col·laboració amb la Xarxa Europea per a la Diversitat Lingüística

El conseller ha intervingut en un acte organitzat per la Comissió Europea en col·laboració amb la xarxa europea per a la diversitat lingüística, que ha tingut lloc en el marc de les activitats setmanals de celebració del Dia Europeu de les Llengües de la capital comunitària. També ha participat en una taula redona, on ha tingut l’ocasió d'explicar el model educatiu plurilingüe valencià als eurodiputats i membres de la Comissió.

Marzà ha destacat la importància que el model educatiu reflectisca la realitat social, però, alhora, que introduïsca les correccions pertinents per a conciliar l'interés general, la protecció dels drets lingüístics i les necessitats formatives en llengües estrangeres d'una ciutadania, com la valenciana, internacional i oberta al món.

En la seua opinió, una de les claus de l'èxit de la Llei de plurilingüisme és que, a banda de consolidar un sistema basat en la cohesió lingüística, ha apostat per la descentralització de la decisió del projecte lingüístic de centre.

D'aquesta manera, la llei estableix un mínim d'un 25% de l'horari lectiu en cadascuna de les llengües oficials, i un màxim d'un 25% en la llengua estrangera. La resta del temps el pot adaptar cada centre al seu context sociolingüístic. A més, el model configurat per aquesta llei garanteix que tot l'alumnat, en acabar les diferents etapes educatives, assolisca les competències orals i escrites del Marc europeu comú de referència per a les llengües.

També et pot interessar