Grande-Marlaska delega en la investigació judicial les responsabilitats pel tren de Begís
El ministre de l'Interior defén el sistema mixt d'elecció del CGPJ i culpar del bloqueig el PP per incomplir la Constitució
L'autoritat judicial decidirà. Aquesta és la posició del govern espanyol sobre les possibles responsabilitats derivades de la circulació del tren a què va sorprendre l'incendi de Begís, un cas que va acabar amb el comboi fent marxa arrere i una desena de persones ferides.
En la postura de l'executiu ha insistit aquest dijous el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, durant una visita a València. Demana esperar que la investigació judicial acabe per a conéixer els resultats i a qui s'ha d'imputar la responsabilitat de l'accident.
El cas ha tornat a reviscolar per boca del Partit Popular, després que la síndica María José Catalá mostrara un document en el debat sobre la Comunitat Valenciana que segons la diputada demostraria que els bombers forestals van avisar a temps a Emergències de la Generalitat.
El ministre, que participa en el Fòrum Nacional de Ciutats Segures que organitzat la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, també ha defensat el "sistema mixt" que existeix per a triar els vocals del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), després del pronunciament del Comissari Europeu de Justícia, Didier Reynders, que ha assenyalat que Brussel·les voldria que la renovació del poder judicial la decidisquen els mateixos magistrats, tal com recomanen els estàndards europeus, sense esperar que es duga a terme una reforma més profunda en el sistema de selecció.
En defensa del sistema mixt per a l'elecció del CGPJ
Grande-Marlaska ha explicat existeix un "desconeixement del sistema espanyol" i ha recordat que, al sistema mixt espanyol, els jutges que opten a ocupar el CGPJ són "primerament triats pels seus iguals". "Per això hi ha 51 candidats per a dotze vocals del CGPJ, perquè primer hi ha un filtre", ha apuntat el ministre d'Interior, que ha reiterat que "són els jutges els que trien en un primer moment als qui entenen que poden ser els candidats".
El ministre de l'Interior ha destacat que el problema de la renovació del CGPJ, que està quasi quatre anys en funcions, té a veure amb el fet que el PP "no compleix" la Constitució i ha deixat que l'òrgan siga "ostatge" dels seus interessos partidistes, la qual cosa està motivant, al seu judici, "un descrèdit d'una institució tan important" com ho és el Consell del Poder Judicial. I ha assenyalat que el poder judicial no és el CGPJ, sinó "els 5.500 jutges i jutgesses que estan dictant sentències tots els dies".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part