Fuset serà portaveu de Compromís a València, però no recupera la regidoria de Cultura Festiva
Ribó confirma que dimarts assumirà les noves competències i argumenta que no assumirà l'àrea de festes que té Galiana perquè l’exercici faller està ja començat
El regidor de Compromís de València Pere Fuset, a qui han absolt aquesta setmana dels delictes d’homicidi per imprudència i contra els drets dels treballadors arran de l’accident mortal a Vivers l’estiu del 2017, en què va morir un treballador, serà el nou portaveu del grup municipal, segons ha confirmat l’alcalde de València, Joan Ribó, davant els mitjans de comunicació que assistien al fòrum Nova Economia.
Fuset, que va renunciar a les seues responsabilitats en l’àrea de Festes, però va continuar com a regidor amb les competències d’Agenda Digital i Administració Electrònica en quedar imputat en el cas de Vivers, assumirà la nova responsabilitat a partir de dimarts.
Les Falles són un barco que ha partit, ha d’arribar al port el 19 de març, amb el mateix capità
Ribó ha justificat l’ampliació de les competències únicament a la funció de portaveu i no a l’àrea de Cultura Festiva, perquè el curs festiu ja està iniciat. En aquest sentit, recorria a una metàfora: “Les Falles són un barco que ha partit, ha d’arribar al port el 19 de març, amb el mateix capità”, manifestava.
Aquesta mateixa setmana Ribó ja havia manifestat la seua intenció d’ampliar les competències de Pere Fuset, tot i que vinculava aquesta decisió al diàleg amb Carlos Galiana, actual regidor de Cultura Festiva, que va substituir Fuset en aquesta àrea, per a adoptar una solució consensuada.
L’afectat, per la seua banda, també havia manifestat, en confirmar-se la seua absolució, la seua predisposició, a ampliar les competències actuals, encara que sense desvelar massa quines eren les seues aspiracions.
Ara, en la mateixa setmana en què ha sigut absolt, l’alcalde ha confirmat l’ampliació de les competències. Fuset ha sigut un dels homes de l’entorn més pròxim a Ribó. Ha sigut regidor del seu govern en les últimes legislatures i, a més, ha manifestat la seua intenció d’optar a la llista de Ribó en les pròximes municipals.
Més llegit
-
Les primeres investigacions de l'incendi que ha cremat 37 hectàrees al Saler apunten que ha sigut intencionat
-
Troben un cadàver al pantà de Bellús, on buscaven un home desaparegut
-
L'incendi al parc natural de l'Albufera crema 31 hectàrees i manté evacuats el Saler i dos càmpings
-
Un doble accident, principal hipòtesi dels investigadors en la mort del matrimoni irlandés en un 'jacuzzi' a Cullera
-
Un grup d'encaputxats furta de matinada el Tresor de Villena, un dels conjunts arqueològics més importants de l'edat del bronze
-
Entra en vigor la nova jubilació flexible, que s'estén a autònoms i incorpora més incentius