Dos exalcaldes d’Énguera i un altre de Requena, condemnats per prevaricació i frau en una peça del cas Imelsa

També imposen una pena de presó a l’empresari beneficiat per les irregularitats i a un funcionari de la Diputació de València que va falsificar un document

Imatge d'arxiu del nucli urbà d'Énguera
Imatge d'arxiu del nucli urbà d'Énguera / Facebook Ajuntament Énguera

La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València ha condemnat a penes entre un any i un dia i dos anys i un dia de presó a dos exalcaldes d'Énguera i a un altre de Requena per delictes de prevaricació, frau i malversació en l'adjudicació de diversos contractes entre el 2013 i el 2015.

El tribunal ha imposat més tres anys de presó pel mateix delicte a l'empresari que es va beneficiar d'estes irregularitats i la mateixa pena, juntament amb una multa, a un funcionari de la Diputació de València que va falsificar un document públic.

La sentència, que ha avançat Levante-EMV i de la qual informa este dimecres el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), s’emmarca en la peça K del conegut com a cas Imelsa, que absol d'altres delictes als encausats. La sentència no és ferma i es pot recórrer en contra en apel·lació a la sala civil i penal de l'alt tribunal valencià.

Els magistrats consideren provat que l'empresari José Mariano L.S., administrador de la firma Técnicas Legales Administrativas (TLA), es va concertar amb els qui eren alcaldes de Requena, Javier Berasaluce, i Énguera, Santiago Arévalo, els dos del PP, per a simular contractes negociats sense publicitat a favor d'una altra empresa, Servimun SLU, l'objecte de la qual era un servei de suport a l'activitat inspectora d'aquells ajuntaments en el cobrament d'impostos.

La sala ha imposat als dos exregidors sengles penes d'un any i un dia de presó, i de sis anys i un dia d'inhabilitació per a ocupació o càrrec públic, com a autors d'un delicte de frau a l'Administració en concurs medial amb un delicte de prevaricació.

Així mateix, ha condemnat un altre exalcalde d'Énguera, el socialista Óscar Martínez, que va succeir en el càrrec Santiago Arévalo, a dos anys i un dia de presó i a sis anys i un dia d'inhabilitació per delictes de frau, prevaricació i malversació, en concurs medial.

En este cas, la sala veu provat que, després de l'impagament d'una factura prèvia que mancava de justificació, el citat regidor va acordar simular amb l'administrador de TLA una contractació negociada sense publicitat per a adjudicar un contracte menor a Servimun SLU per a elaborar un informe per a l'anàlisi d'un projecte de fàbrica de pa i brioixeria congelada.

L’aleshores primer edil va donar després el seu vistiplau a l'abonament de la factura pel contracte, malgrat que el cost estimat dels serveis ha sigut taxat pericialment en una quantia inferior a la pressupostada i malgrat que l'informe de l'adjudicatària no complia amb els requisits necessaris perquè l'ajuntament poguera efectuar una liquidació definitiva de l'impost.

A més, el tribunal ha condemnat un funcionari de la Diputació, que era cap de la secció de tributs de la institució, a tres anys de presó i al pagament d'una multa de 1.800 euros per un delicte de falsificació de document públic. Els magistrats han declarat provat que este empleat va falsificar un document per a la regularització de determinades modificacions cadastrals d'un càmping.

També et pot interessar

stats