Els espanyols residents a l'estranger ja no necessitaran passar pel consolat per a votar

El govern espanyol aprova el projecte de digitalització dels tràmits consolars, que estalviarà el desplaçament físic als tres milions de nacionals que viuen a l'estranger

El ministre d'Afers Estrangers José Manuel Albares  durant la roda de premsa posterior al consell de ministres
El ministre d'Afers Estrangers José Manuel Albares durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres / Zipi (Efe)

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts un reial decret per a la digitalització dels registres de les oficines consulars a l'estranger, que evitarà als espanyols els desplaçaments físics. La mesura, s'implantarà progressivament en el termini màxim d'un any, facilitarà el dret al vot dels prop de tres milions de nacionals que resideixen fora d'Espanya, així com la "protecció i l'assistència" dels serveis consulars, segons ha destacat el ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, en roda de premsa.

Així les coses, el nou registre evitarà el desplaçament físic per a realitzar determinats tràmits que podran realitzar-se de manera telemàtica, com l'alta, la modificació o la baixa de dades, a través de la creació d'un número d'identificació consular central que serà únic i invariable i que facilitarà tots els tràmits.

Els ciutadans espanyols a l'estranger podran accedir a una seu electrònica, on hi haurà una carpeta consular, igual que la de l'Administració General de l'Estat. No substituirà, sinó que se sumarà al registre de matrícula consular anterior, de tal forma que es mantindrà la possibilitat que qui vulga pot continuar realitzant els tràmits presencialment. També mantindrà la distinció entre les persones residents a l'estranger, per a les quals la inscripció continuarà sent obligatòria, i els no residents, per als quals serà opcional, la qual cosa permetrà adaptar la inscripció a les circumstàncies concretes de cada persona.

També et pot interessar

stats