Les Corts validen el decret que amplia fins a juliol la reducció del preu del transport

La mesura tindrà un cost estimat de 18,9 milions d'euros

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, aquest dimecres a les Corts
La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, aquest dimecres a les Corts / GVA

El ple de les Corts ha convalidat aquest dimecres el decret llei del Consell pel qual es prorroguen les bonificacions i la gratuïtat temporal de tarifes en els serveis públics de transport competència de la Generalitat. La mesura, aprovada pel ple del Consell al desembre i que s'aplica des de l'1 de gener, introdueix també canvis en la llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge en relació amb la tramitació dels projectes territorials estratègics i la declaració d'interés comunitari.

La norma ha rebut la validació del parlament valencià en la primera sessió ordinària d'aquest període de sessions després de la parada nadalenca, amb els vots a favor del PP i Vox, i en contra del PSPV i Compromís.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha detallat que el decret llei prorroga per un període de sis mesos les reduccions de tarifes en els abonaments i títols multiviatge en tots els serveis de transport públic de la Generalitat, és a dir, la gratuïtat per a joves menors de 31 anys i la reducció del 50% per a la resta de viatgers. En aquest sentit, ha concretat que la mesura tindrà un cost estimat de 18,9 milions d'euros.

No obstant això, la consellera ha destacat que ni els ajuntaments ni la Generalitat són "els caixers automàtics de Pedro Sánchez", al qual ha demanat que complisca la promesa de donar ajudes al transport perquè la Comunitat Valenciana és solidària amb altres autonomies, però no tolerarà ser la pitjor tractada.

El decret inclou també diverses modificacions del text refós de la llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge per a, segons Pradas, reduir burocràcia i els procediments mantenint la seguretat jurídica, atraure inversions i regularitzar les instal·lacions existents al territori.

Per la seua banda, la diputada socialista María José Salvador ha defensat que va ser l’anterior govern el primer a aplicar ajudes per al transport, "sense ajudes del govern d'Espanya", i ha assenyalat que els canvis en la llei d’ordenació del territori són "lletra morta", perquè no pot saltar-se la normativa europea ni l'estatal.

Des de Compromís, la parlamentària Paula Espinosa ha dit que no poden votar a favor d'un "decret pervers" pels canvis que introdueix en aquesta normativa referent en l’urbanisme i el paisatge. 

També et pot interessar

stats