El Consell al·legarà contra les obres del govern espanyol en el pas a nivell entre Alfafar i Sedaví

Gan Pampols critica que és “contrasentit” que es facen treballs en una zona inundable per davall de la cota zero

Adif trau a exposició pública el túnel per a vianants que evitarà el perillós pas a nivell entre Alfafar i Sedaví
Adif trau a exposició pública el túnel per a vianants que evitarà el perillós pas a nivell entre Alfafar i Sedaví

El vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, ha anunciat que el Consell al·legarà, en el tràmit d'informació pública, contra el projecte del govern espanyol per a substituir el pas a nivell entre Alfafar i Sedaví per un de subterrani. Així ho ha avançat este dijous després de reunir-se amb l'alcalde d'Alfafar, Juan Ramón Adsuara, i membres de la corporació municipal.

El vicepresident ha explicat que el Pla Endavant, que està ara en tràmit de consulta pública, estableix que no cal construir ni tindre infraestructures per davall de cota zero en zones inundables i ha lamentat que les obres de l'Alfafar incomplisquen esta premissa antiinundacions. “Sembla un contrasentit que s'estiguen fent treballs en una zona inundable per davall de cota zero, que a més són crítics per a aspectes com evacuacions”, ha indicat Gan Pampols, que ha assenyalat que la revisió del Patricova que durà a terme la Generalitat també incorporarà esta consideració.

Durant la dana d'octubre del 2024, nombroses instal·lacions crítiques van quedar inundades en trobar-se en zones en cota baixa, la qual cosa va generar riscos de seguretat, va impedir recuperar el subministrament fins i tot quan les xarxes generals ja estaven restablides i va allargar els temps de tornada a l'habitabilitat. Segons ha detallat la Generalitat en un comunicat, la filosofia del Pla Endavant contempla reubicar preventivament infraestructures i elements crítics (quadres elèctrics, grups electrògens, centres de transformació, o instal·lacions de gas) en zones elevades, protegides i tècnicament segures, “amb l'objectiu d'evitar l'exposició directa a inundacions i garantir la seua funcionalitat durant i després d'episodis extrems”.

Esta setmana, Adif ha iniciat el tràmit per a exposar públicament el projecte que contempla la creació d’un pas subterrani per a vianants, ciclistes i usuaris en patinets com a pas alternatiu a este mortífer pas a nivell, que s’ha emportat desenes de vides en els últims anys. El pas inferior tindrà 12 metres, amb una amplària de 4,8 metres. Es podrà accedir a través d'escales i rampes pels dos punts d'accés, com han detallat des de l'administrador de les infraestructures ferroviàries.

També et pot interessar

stats