La Comunitat Valenciana exhibeix múscul logistic a Barcelona

Generalitat i empreses aconsegueixen noves oportunitats de negoci al Saló Internacional de la Logística.

Delegació valenciana al Saló Internacional de la Logística
Delegació valenciana al Saló Internacional de la Logística / Anna Domènech

La invitació del Saló Internacional de la Logística ha sigut molt ben aprofitada pel sector logístic de la Comunitat Valenciana. En l’estand de més de 300 m² de la Generalitat, l’administració autonòmica, juntament amb les empreses privades, han exhibit tot el múscul logístic de què disposen per a convertir-se en el gran referent del sud d’Europa. I ho han fet a Barcelona, en l’espai d’un altre competidor que també vol situar-se al capdavant de l’economia mediterrània en capacitat logística.

El canvi del model productiu iniciat pel govern de la Generalitat està darrere d’aquesta aposta, perquè en paraules de Josep Vicent Boira, secretari autonòmic d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, “la reorientació s’esta fent cap a la reindustrialització i la logística”.

En un món globalitzat, el transport, les cadenes subministrament, les connexions i les infraestructures són de vital importància per al creixement econòmic de les regions. És per això que el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha volgut subratllar, en la seua visita a la Fira, les oportunitats i capacitats logístiques que ofereix la Comunitat Valenciana per a atraure noves inversions, a més de tindre “un marc adequat de seguretat jurídica, estabilitat política y social, i de concertació empresarial”.

Les grans plataformes logístiques

La presencia dels ports valencians, però també dels grans projectes logístics com el de Parc Sagunt, han sigut els protagonistes d’aquesta exhibició davant posssibles inversors. Un aparador en què les reivindicacions per a millorar les connexions també han tingut el seu lloc, com ara la posada en marxa del corredor mediterrani, el corredor cantàbric mediterrani o els nous terminals intermodals.

A la demanda de l’administració autonòmica també s’hi han sumat les empreses privades del sector, perquè com reclamava Rafael Milla, president de l’empresa Raminatrans “hem d’exigir el que no tenim per a ser més competitius, però no per a competir amb Barcelona o Madrid, sinó per a competir amb altres països que ofereixen millor preu, més agilitat i rapidesa”.

L’agilitat burocràtica es veu molt necessària perqu la Comunitat Valenciana siga la veritable porta d’entrada i d’eixida de les mercaderies a Europa i a la resta del món. Una demanda que, segons Jorge Alonso, president de Grup Alonso, s’aconseguiria amb “una finestra única que permeta la connexió des de València amb la resta del territori espanyol i del món”.

La necessitat de millorar les infraestructes ferroviàries és una altra de les reivindicacions que permetrien al sector valencià ser més competitiu, en reduir costos i augmentar la productivitat. Per a Pedro Coca, president de l’Associació d’Empreses Ferroviàries Privades “la liberalització del ferrocarril de mercaderies és la clau, perquè ací només representa el 5 per cent de la quota de transport, mentre que a Europa està entre el 16 i el 17 per cent”.

També et pot interessar

stats