La Comunitat Valenciana i Aragó reivindiquen un impuls per al corredor cantabricomediterrani

Representants polítics i empresarials se citen a la patronal CEV per a recordar la importància d'aquesta infraestructura que ajudaria a potenciar les relacions comercials

Corredor cantàbric-mediterrani
Corredor cantabricomediterrani / À Punt NTC

Empresaris i polítics de la Comunitat Valenciana i d'Aragó tornen aquest dijous a reivindicar el corredor cantabricomediterrani. Aquesta infraestructura és reivindicada des de fa anys per les dues autonomies. Els empresaris, que se citen a la seu de la patronal valenciana CEV, defensen l'"alt potencial logístic" d'aquesta infraestructura i la gran demanda empresarial que s'execute.

L'execució completa d'aquest corredor, incloent-hi la modernització del tram Saragossa-Terol-Sagunt, permetria augmentar notablement els trànsits de mercaderies entre els ports de tots dos litorals i les plataformes logístiques aragoneses, segons les dades de les organitzacions empresarials, segons han explicat en diverses ocasions els representants dels empresaris de les dues autonomies.

Aquest dijous, de fet, l'encontre que alberga la CEV, comptarà amb la presència del president del Consell, Ximo Puig, i del seu homòleg aragonés, Javier Lambán. També està prevista la participació de la presidenta d'Adif, María Luisa Domínguez. Així mateix, hi estaran presents representants del món econòmic de les dues autonomies. La CEV remarca que la reunió pretén reivindicar la millora d'aquesta infraestructura "perquè puga donar resposta a la demanda empresarial de trànsit de mercaderies i fer realitat el potencial logístic que impedeix aprofitar la seua obsoleta situació, malgrat les millores parcials efectuades en els últims anys".

Les patronals aragonesa (CEOE Aragó) i valenciana defensaren a primers de setembre que l'assignació i execució d'inversions per a la millora i consolidació d'aquesta infraestructura és prioritària per a la competitivitat del teixit productiu de les dues comunitats autònomes, però també per a la de la resta de les afectades directament pel Corredor (La Rioja, Navarra, Cantàbria i el País Basc).

També milloraria la intermodalitat que suposaria la connexió adequada a través del mateix dels ports del Mediterrani i el Cantàbric a través del ferrocarril per Terol i Saragossa, i les seues plataformes logístiques. I, finalment, també creuen que podria impulsar la connexió transfronterera de mercaderies cap a Europa a través del corredor mediterrani i del pirinenc central, al mateix temps que beneficiaria la mobilitat dels ciutadans de les comunitats que recorre.

També et pot interessar