La Unió Europea ofereix vacunes debades a la Xina per a frenar el brot de covid
El diari anglés Financial Times assegura que la comissionada de Salut estudia com ajudar els asiàtics a frenar l'onada d'infeccions
La Unió Europea ha oferit vacunes gratuïtes contra la covid a la Xina per a ajudar Pequín a contindre el brot massiu de la malaltia que pateix des de fa setmanes, segons ha avançat aquest dimarts el diari anglés Financial Times.
La iniciativa forma part dels esforços de la comissionada de Salut, la grega Stella Kyriakides, per a organitzar una resposta europea a l'onada d'infeccions que s'està produint a la Xina després que el país asiàtic abandonara la seua política "zero covid", agrega el diari, citant funcionaris de la comissió de la UE, parlant en l'anonimat. "La comissionada Kyriakides s'ha comunicat amb els seus homòlegs xinesos per a oferir-los solidaritat i suport, inclosa l'experiència en salut pública, així com a través de donacions de vacunes de la UE adaptades a les variants", reconeix un funcionari citat en l'informe.
“La Unió Europea està preparada per a oferir el seu suport, inclosa l'experiència en salut pública i les donacions de vacunes”, va indicar fa uns dies la comissària europea en el seu perfil de Twitter. “Les amenaces mundials per a la salut requereixen transparència, solidaritat i enfocaments coordinats a través de les fronteres. Necessitem treballar junts per a abordar els impactes de la situació de la covid-19 a la Xina”, va explicar Kyriakides.
Més llegit
-
Localitzen des de l'aire una avioneta estavellada a Benicàssim amb els ocupants il·lesos
-
Troben mort l’home desaparegut diumenge a la Vila Joiosa
-
Quan plourà al teu poble? Consulta la previsió de l'oratge municipi a municipi
-
L’incendi de la serra d'Espadà està estabilitzat i sense flama
-
Un mort i dos ferits en l’explosió d’un pis de Benifaió
-
L’OCU denuncia huit festivals, icloent-hi dos valencians, per males pràctiques