Un ciberatac al Ministeri de l’Interior de França accedix a arxius confidencials de dades policials
Els atacants haurien extret desenes d’arxius amb antecedents penals i informació de persones buscades, segons ha confirmat el ministre Laurent Núñez
Un ciberatac al Ministeri de l’Interior de França ha permés l’accés i l’extracció de desenes d’arxius confidencials amb dades policials, com ara antecedents penals i informació de persones buscades. Així ho ha confirmat este dimecres el ministre de l’Interior, Laurent Núñez. En declaracions a l’emissora FranceInfo, Núñez ha explicat que el ministeri va ser objecte “d’una intrusió maliciosa fa uns dies” que va afectar els servidors de correu electrònic del departament. El ministre ha qualificat els fets de “greus” i ha assenyalat que ja s’ha obert una investigació judicial per a identificar-ne els responsables.
Segons Núñez, els atacants van aconseguir accedir a sistemes clau com el Sistema de Tractament d’Antecedents Penals (TAJ) i l’Arxiu de Persones Buscades (FPR), que contenen informació essencial per al funcionament dels cossos de seguretat. “Són arxius importants per a nosaltres”, ha remarcat.
Accés a bases de dades confidencials
El ministre ha indicat que encara es desconeix l’abast total de la filtració, però ha confirmat que “s’han eliminat diverses desenes d’arxius del sistema”, amb dades que podrien afectar milions de registres.
La intrusió, segons ha detallat, hauria sigut comesa per “un individu o un grup d’individus” que van obtindre accés a través de comptes professionals de correu electrònic i codis d’accés interns.
El ciberatac ja ha sigut denunciat en la Fiscalia de París, que ha obert una investigació per una possible activitat sospitosa dirigida contra els servidors del Ministeri de l’Interior.