Troben dos cadàvers dins d'una camioneta que va caure a l'aigua en l'enfonsament del pont de Baltimore
La investigació apunta que el vaixell Dali transportava 56 contenidors amb químics perillosos i alguns es van precipitar a l'aigua després de l'impacte amb la infraestructura
Les autoritats dels Estats Units han trobat a última hora d'aquest dimecres les dues primeres víctimes mortals de l'assolament del pont Francis Scott Key a Baltimore, a l'estat de Maryland. Els cadàvers pertanyen a dos dels sis operaris als quals ja donaven per morts després de la tragèdia, causada per l'envestida d'un vaixell de càrrega que va perdre el control quan maniobrava per a eixir del port. La policia de Maryland ha confirmat la identitat dels homes: Alejandro Fernández Fuentes, mexicà de 35 anys, i Dorlián Castillo Cabrera, guatemalenc de 26.
Segons ha detallat el cap de la policia estatal, Roland Butler, els equips de salvament localitzaren els dos cossos sense vida dins d'una camioneta roja submergida en l'aigua. Ja s'ha procedit a informar les famílies de les víctimes de la troballa de les restes.
Fernández i Castillo formaven part del grup de huit treballadors de la construcció, tots de nacionalitat llatinoamericana, que estaven tapant clots del pont Francis Scott Key dimarts de matinada, just quan el vaixell mercant Dali va estavellar-se contra la infraestructura. En qüestió de segons, gran part de l'armadura metàl·lica va esfondrar-se sobre el riu Patapsco i l'embarcació de contenidors, que va quedar encallada.
A dos dels operaris els pogueren rescatar amb vida poques hores després del sinistre, mentre que als altres sis els consideraren morts al final del dia. Alejandro Fernández Fuentes i Dorlián Castillo Cabrera són els primers cossos que s'han pogut recuperar. Pel que fa a les nacionalitats de les sis víctimes hi ha dos mexicans, dos guatemalencs, un hondureny i un salvadorenc. Està previst que aquest dijous continuen les tasques per a trobar la resta dels cadàvers, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten.
Abans de la col·lisió, la tripulació del portacontenidors Dali va llançar un avís d'emergència. Això va ser determinant per a poder tallar la circulació de vehicles al pont, que mesura més de dos quilòmetres i mig de llarg, i evitar una tragèdia més gran, segons les autoritats.
Contenidors amb químics perillosos
La investigació apunta que el vaixell accidentat a la costa est dels Estats Units transportava 56 contenidors amb químics perillosos i alguns van caure a l'aigua després de l'impacte amb el pont Francis Scott Key. Les autoritats calculen que en aquesta càrrega hi havia 764 tones de materials corrosius i inflamables, com per exemple bateries d'ions de liti, tal com ha detallat en una roda de premsa Jennifer Homendy, presidenta de la Junta Nacional de Seguretat en el Transport.
A conseqüència del xoc es trencaren alguns dels contenidors i, de fet, s'ha vist lluentor a l'aigua del riu. Segons Homendy, ara mateix la zona és "perillosa" per la quantitat d'enderrocs i el mal oratge, un fet que impossibilita les immersions perquè els equips puguen verificar l'estat dels contenidors que van caure a l'aigua.
El Dali segueix en l'escena de l'accident, dos dies després d'eixir del port de Baltimore a les 00:39 del dimarts —hora local—. La investigació haurà d'esclarir per què va acabar envestint un dels pilons del pont cinquanta minuts després. D'acord amb el cronograma que han revelat les autoritats, a la 1:24 d'aquella matinada van sonar les primeres alarmes del vaixell i, dos minuts després, el pilot va emetre als remolcadors el primer avís. A la 1:27 va llançar l'àncora i va advertir que colpejarien el pont, cosa que va passar exactament a la 1:29 de la matinada. Homendy ha vaticinat que les actuacions per a esclarir les circumstàncies de la col·lisió i la solsida del Francis Scott Key s'allargaran entre un i dos anys.