Sis civils russos morts en un atac ucraïnés amb míssils contra una fàbrica a Briansk

L’atac ucraïnés contra una fàbrica a la regió russa deixa 37 ferits; mentrestant, Rússia mata almenys dos civils en un bombardeig amb drons contra una infraestructura industrial a Khàrkiv

Atac ucraïnés contra una planta russa de míssils a Briansk (Rússia),
Atac ucraïnés contra una planta russa de míssils a Briansk (Rússia) / Estat Major de les Forces Armades d’Ucraïna / Reuters

Sis civils russos han mort i altres 37 han resultat ferits després d’un atac ucraïnés amb míssils contra una fàbrica de microesquemes a la regió fronterera de Briansk (Rússia), segons ha informat el governador local, Alexandr Bogomaz. “A conseqüència de l’atac terrorista, sis civils han mort i hi ha 37 ferits. Tots han sigut traslladats a l’Hospital Regional de Briansk, on reben l’atenció mèdica necessària”, ha escrit el governador en el seu canal de Telegram.

L’atac s’ha produït contra una planta dedicada a la producció de microxips per a dispositius electrònics, segons ha indicat el canal rus Mash. El mitjà assenyala que un dels míssils va impactar en les instal·lacions durant un canvi de torns, fet que hauria incrementat el nombre de víctimes.

El governador Bogomaz ha explicat que s’ha desplaçat personalment al lloc dels fets, on ha escoltat un informe del cap de la direcció regional d’Emergències, Dmitri Yenin, sobre les mesures adoptades per a atendre els ferits i evacuar civils de la zona. Les autoritats locals han iniciat també tasques d’inspecció per a avaluar els danys estructurals en la planta i en les instal·lacions pròximes.

Crítiques de Rússia a la reacció de l’ONU

La portaveu del Ministeri d’Afers Estrangers de Rússia, Maria Zakhàrova, ha criticat la resposta de Nacions Unides, que ha qualificat de “formal”. “Per a què fan falta tots eixos representants del secretari general de l’ONU? A què es dediquen? El nostre país paga totes les seues quotes”, ha afirmat.

Zakhàrova ha retret que l’organisme internacional “va parlar molt de Butxa”, la localitat pròxima a Kíiv on l’exèrcit rus va ser acusat de perpetrar una massacre durant la retirada el 2022, però que “no veu la resta”, en referència als atacs denunciats per Moscou.

Rússia afirma haver abatut 185 drons ucraïnesos

Paral·lelament, el Ministeri de Defensa rus ha assegurat que les seues defenses antiaèries han interceptat i destruït 185 drons ucraïnesos de tipus ala fixa durant la nit passada.

Segons el comunicat publicat en Telegram, els aparells han sigut abatuts sobre onze regions russes: Astracan, Bélgorod, Briansk, Volgograd, Vorónej, Krasnodar, Kursk, Rostov, Samara, Saràtov i la península de Crimea. També s’han detectat i neutralitzat drons sobre els mars Negre i d’Azov.

Dos civils ucraïnesos morts en un bombardeig rus a Khàrkiv

Mentrestant, les autoritats ucraïneses han informat d’un atac rus amb drons Shahed contra una infraestructura industrial civil a la ciutat de Jàrkov, al nord-est d’Ucraïna. Segons l’alcalde de la ciutat, Íhor Térekhov, l’atac ha deixat almenys dos morts i sis ferits.

Rússia ha llançat des de la vesprada anterior 99 drons de llarg abast contra territori ucraïnés, dels quals uns 70 eren drons kamikaze Shahed de disseny iranià, segons la Força Aèria ucraïnesa.

Les defenses antiaèries d’Ucraïna asseguren haver neutralitzat noranta dels aparells sobre diverses regions del nord, l’est i el sud del país. Altres nou drons han impactat en diferents punts del territori, mentre fragments d’aparells abatuts han caigut en almenys tres localitzacions addicionals.

El conflicte entre Rússia i Ucraïna continua així amb nous atacs creuats amb míssils i drons, mentre les dos parts denuncien danys en infraestructures i víctimes entre la població civil.

També et pot interessar

stats