El Parlament britànic investigarà les festes de Boris Johnson a Downing Street en la pandèmia
La Cambra dels Comuns vol saber si el primer ministre va mentir quan assegurà que no tenia constància que les festes a les seues oficines hagueren violat la llei
Les festes a la residència oficial de Downing Street durant la pandèmia continuen complicant l'agenda del primer ministre britànic, Boris Johnson. La Cambra dels Comuns (cambra baixa) britànica ha aprovat aquest dijous obrir una investigació sobre si Johnson va mentir al Parlament quan va assegurar que no tenia constància que les festes a les seues oficines hagueren violat la llei.
La investigació, que correrà a càrrec del Comité de Privilegis de la cambra, va quedar autoritzada sense votació, després que la presidència dels Comuns ha preguntat de viva veu si algú s'oposava al fet que tinga lloc i ningú haguera mostrat el rebuig.
El Govern ha rectificat hui en l'últim moment la intenció de retardar la investigació, per haver constatat, segons els mitjans britànics, que molts diputats conservadors no secundaven la mesura.
Johnson i el ministre d'Economia, Rishi Sunak, van ser multats aquest abril per haver participat en festes a Downing Street quan estaven vigents les restriccions per la pandèmia. El primer ministre ha demanat disculpes en diverses ocasions i l'escàndol també ha suposat la dimissió d'alguns dels col·laboradors més pròxims.
Més llegit
-
La confederació d'associacions de pares i mares d'alumnes reclama una reunió urgent amb la Conselleria d'Educació
-
Educació manté oberta la negociació "sense imposicions" i acusa els sindicats de rebutjar l'oferta "més ambiciosa d'Espanya"
-
Els sindicats traslladen el rebuig dels docents a l'oferta d'Educació i la consellera dona per acabada la reunió
-
Troben un bust de l'època alt-imperial romana a la platja de l’Almadrava d'Alacant
-
L'excap d'informatius d'À Punt confirma a la jutgessa que ell tenia coneixements dies abans de la dimensió de la dana
-
Timpers anuncia que tanca: “Esta bonica aventura que hem creat entre tots arriba a la fi”