L'Ever Given podrà eixir del canal de Suez tres mesos després

El vaixell que encallà el 23 de març i provocà una crisi en el tràfic marítim durant 6 dies estava retingut per les autoritats egípcies

Imatge satèl·lit del megavaixell Ever Given  / Maxar Technologies
Imatge de satèl·lit del megavaixell Ever Given / Maxar Technologies

L'autoritat del canal de Suez (SCA, en anglés) permetrà al portacontenidors Ever Given eixir de les aigües d'aquest pas marítim artificial després d'arribar a un acord amb l'empresa propietària del vaixell, que està retingut per les autoritats egípcies després d'encallar al març i provocar una crisi en el tràfic marítim durant 6 dies

Segons un comunicat de l'autoritat, dimecres 7 de juliol es permetrà la navegació a l'Ever Given després de la firma d'un "acord de liquidació" amb l'empresa propietària del vaixell.

D'acord amb la nota, l'eixida del vaixell de quasi 400 metres d'eslora es realitzarà després de la rúbrica, que es farà en presència del cap de l'autoritat, l'almirall Osama Rabie, el representant de l'empresa propietària de l'embarcació i "diversos ambaixadors i socis internacionals".

L'embarcació està requisada al Gran Llac Amarg del canal de Suez des del 29 de març i el seu alliberament és esperat per multitud d'empreses que tenen mercaderies en els milers de contenidors a bord de l'Ever Given, la suma del qual està estimat en més de 600 milions de dòlars (501 milions d'euros).

Aquest pas s'ha aconseguit després d'intenses negociacions entre l'autoritat del canal de Suez i l'empresa propietària del vaixell, que van arribar a un acord de principis perquè l'embarcació reprenguera la navegació, a pesar que la disputa financera encara continua en marxa entre les parts.

Així mateix, el juí per a continuar estudiant un possible acord econòmic amb l'empresa japonesa propietària del portacontenidors, Shoei Kisen, s'ha posposat en diverses ocasions per falta de consens.

Al principi, l'autoritat del canal de Suez, pel qual passa més del 10% del comerç marítim mundial, va exigir una compensació de 916 milions de dòlars (uns 772 milions d'euros, al canvi actual), que després es va reduir a 550 milions de dòlars (463 milions d'euros) pels danys i perjuís ocasionats.

El portacontenidors de bandera panamenya, que integra la flota de la naviliera taiwanesa Evergreen, va ser desencallat el passat 29 de març amb una càrrega de més de 18.000 contenidors gestionada per la multinacional Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), i havia provocat que centenars de vaixells hagueren d'esperar dies per a transitar entre el mar Roig i el Mediterrani, i viceversa.

També et pot interessar