El Japó provarà trens d'alta velocitat sense conductor en 2021

L’empresa JR East començarà les proves a la tardor i vol que estiguen operatius aquesta dècada.

El model E7 del trens d’alta velocitat amb què JR East farà les proves
El model E7 del trens d’alta velocitat amb què JR East farà les proves / C BY 2.1 JP (Wikipedia)

L'empresa ferroviària East Japan Railway (JR East) començarà a provar trens autònoms, sense conductor, en la línia d’alta velocitat del Japó (shinkansen). Els tests començaran la tardor de 2021 amb l’objectiu que les màquines estiguen operatives aquesta dècada.

La tecnologia de conducció autònoma es provarà en un tren de 12 vagons i en un tram de 5 quilòmetres en el nord-oest del país. S’emprarà el model E7, el mateix que la companyia usa en l’actualitat per a connectar Tòquio amb la prefectura de Nigata, i que pot arribar als 260 quilòmetres per hora de velocitat. Durant les proves també s’analitzarà el potencial de la transmissió de dades amb tecnologia 5G per al ferrocarril.

Amb aquesta estratègia JR East aspira a reduir els errors humans i a anticipar-se a la futura escassesa de conductors, que preveu per l’envelliment de la població japonesa, segons ha explicat en un comunicat.

Malgrat que els trens sense conductor són comuns al Japó en xarxes urbanes de baixa velocitat com la línia Yurikamome de Tòquio, encara no s'han introduït en línies interurbanes d'alta velocitat.

El 2021 també es preveu que entre en funcionament el servei comercial del primer tren de levitació magnètica del Japó, que connectarà Tòquio amb el centre de Nagoya i que també prescindirà de conductor.

També et pot interessar