Instagram i Facebook aplicaran per defecte la seua configuració més restrictiva per als menors

Meta enviarà notificacions als usuaris joves per a "encoratjar-los" perquè els seus perfils siguen més "privats"

Un grup d'adolescents amb els seus telèfons
Un grup d'adolescents amb els seus telèfons / Davide Angelini (Shutterstock)

La tecnològica estatunidenca Meta ha dit aquest dimarts que les seues xarxes socials Instagram i Facebook aplicaran per defecte la seua configuració de continguts més restrictiva als usuaris menors d'edat, tant els nous com els ja existents.

En els últims anys ha augmentat l'escrutini de les autoritats sobre les xarxes socials pel seu impacte perjudicial en la salut mental dels joves. I a la fi de 2023, més de quaranta fiscals dels Estats Units van acusar Meta d'oferir característiques addictives per als menors. En un comunicat, la tecnològica dirigida per Mark Zuckerberg ha indicat que en la seua pròxima actualització aplicarà "proteccions addicionals enfocades en el tipus de contingut" que els xiquets i adolescents veuen en eixes dues xarxes perquè tinguen una "experiència apropiada a la seua edat".

A més d'aplicar la seua configuració més restrictiva als menors de 18 anys, Meta enviarà notificacions als usuaris joves per a "encoratjar-los" perquè actualitzen els seus perfils de manera que siguen més "privats". Els continguts amb temes com l'autolesió, els trastorns alimentaris i les malalties mentals, que ja no apareixien recomanats als menors en els apartats "Reels" i "Explorar", ara tampoc apareixeran en el feed (la pàgina principal) ni en les stories, ni tan sols quan siguen compartits pels usuaris que segueixen.

Meta permet a la gent compartir continguts sobre "els seus propis problemes" amb aquests temes, incloent-hi el suïcidi, però la seua intenció és ocultar els resultats si es fa una cerca i redirigir a "recursos d'ajuda d'experts", una cosa que aplicarà a tots els usuaris, segons la nota.

L'escrutini sobre Meta es va aguditzar després que en 2021 The Wall Street Journal exposara en un reportatge com Instagram empitjorava la percepció dels usuaris sobre els seus cossos, sobretot xiquetes i adolescents, i revelara que la companyia era conscient d'aquest problema.

També et pot interessar

stats