Davallada històrica del 12,1% del PIB europeu en el segon trimestre
L'espanyola és l'economia amb pitjor evolució de la zona euro, amb un descens del 18,5% del PIB.
El producte interior brut (PIB) de l'eurozona ha registrat entre abril i juny una caiguda sense precedents en tota la sèrie històrica del 12,1% després d'haver patit una contracció del 3,6% en el primer trimestre de l'any. Aquesta és la primera estimació de la dada publicada per Eurostat, que assenyala Espanya com l'economia amb pitjor evolució, amb una caiguda del 18,5% del PIB.
Així, en comparació amb el segon trimestre del passat exercici, el PIB de la zona euro ha registrat una caiguda interanual del 15%, després de la contracció interanual del 3,1% dels tres primers mesos de l'any.
En el conjunt de la Unió Europea (UE), l'activitat econòmica ha experimentat en el segon trimestre de l'any una caiguda també sense precedents, aquesta vegada de l'11,9%, després d'haver patit una contracció del 3,2% en els tres primers mesos de 2020. En comparació amb el mateix període de 2019, la baixada del PIB a la UE ha sigut del 14,4%.
Entre els països les dades dels quals són públiques, Espanya ha patit la caiguda més gran del PIB amb diferència en el segon trimestre, en registrar una davallada del 18,5%, després de la baixada del 5,2% en els tres primers mesos de 2020, seguida de Portugal, amb una contracció del 14,1% en el segon trimestre, després de la reculada del 3,8% en els tres primers mesos de 2020.
El PIB de França ha experimentat la caiguda més gran de la seua història a conseqüència de l'impacte del tancament de les activitats no essencials entre els mesos d'abril i juny, amb una contracció del 13,8% en el segon trimestre, després de baixar un 5,9% en el primer. Així i tot, l'Institut Nacional d'Estadística francés ha assegurat que l'alçament de les restriccions "va conduir a una recuperació gradual de l'activitat econòmica al maig i juny, després d'haver tocat fons a l'abril".
Altres països també han experimentat davallades importants com és el cas d'Itàlia, que ha registrat una contracció del 12,4% entre abril i juny, després de la caiguda del 5,4% observada entre gener i març. En el cas de Bèlgica, el PIB es va afonar un 12,2% en el segon trimestre, després de caure un 3,5% en el primer.
Alemanya, que va donar a conéixer aquest dijous les seues dades, va registrar una caiguda del PIB del 10,1% en el segon trimestre, després del descens del 2% entre els mesos de gener i març.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions