Brussel·les dona tres setmanes a LinkedIn per a demostrar que veta la publicitat dirigida

Les noves regles per a serveis digitals de la Unió Europea prohibeixen els anuncis que es basen en dades personals sensibles

Portal web LinkedIn
Portal web LinkedIn / Bongkarn Graphic (Sutterstock)

La Comissió Europea ha demanat aquest dijous a LinkedIn que presente a tot tardar el 5 d'abril informació detallada sobre les mesures que ha pres per a complir amb la prohibició de publicitat dirigida sobre la base de dades personals sensibles, una pràctica que les noves regles per a serveis digitals de la Unió Europea prohibeixen.

Amb la nova Llei de serveis digitals (LSD), no està permés enviar als usuaris anuncis dirigits —adaptats a partir de les dades personals que una plataforma recopile sense el seu consentiment— i Brussel·les vol detalls de com LinkedIn s'ha adaptat al nou marc.

En el seu escrit també sol·licita a la companyia informació sobre el mode en què garanteix que l'usuari té accés a tots els criteris de transparència necessaris sobre publicitat en la plataforma. Per a això, l'executiu comunitari dona tres setmanes, fins al pròxim 5 d'abril, a la companyia perquè presente la informació requerida i que després serà analitzada pels experts comunitaris abans de decidir sobre “passos següents”.

El nou marc legal per a combatre abusos de les grans plataformes digitals a la Unió Europea permet a la Comissió imposar multes i mesures correctives a les empreses que responguen de manera incorrecta, incompleta o tergiversada a la petició d'informació requerida.

També et pot interessar

stats