València reclama deixar de ser "el semàfor ferroviari d'Europa"

L'alcalde, Joan Ribó, exigeix el soterrament de les vies al seu pas per la ciutat.

Joan Ribó en la jornada sobre l'impacte d'aquesta infraestructura en els nuclis urbans, que ha tingut lloc en l'edifici Veles e Vents.
Joan Ribó en la jornada sobre l'impacte d'aquesta infraestructura en els nuclis urbans, que ha tingut lloc en l'edifici Veles e Vents.

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha dit aquest dijous que la ciutat "no pot tornar a ser el semàfor ferroviari d'Europa" i ha exigit el soterrament de les vies del corredor mediterrani al seu pas per la ciutat. Ribó ha fet aquestes declaracions en una jornada sobre l'impacte d'aquesta infraestructura en els nuclis urbans, que ha tingut lloc en l'edifici Veles e Vents.

El primer regidor ha criticat que València continue sense tindre les vies soterrades "com totes les grans ciutats espanyoles" i ha reivindicat la necessitat d'una estació intermodal de mercaderies, i també que el túnel que discórrega per davall de l'avinguda Serreries per davall del carrer de la Serradora ??? es perllongue fins a l'eixida de Natzaret, "per a connectar el port, Mercavalència i Ford".

Ferrmed critica els endarreriments de Foment 

També ha participat en la jornada, el president de Ferrmed, Joan Amorós. El màxim representant del lobby que vol connectar, de nord a sud, les zones econòmiques i logístiques d'Europa, ha criticat els retards continus per part de Foment en les obres del corredor mediterrani. Per això, ha exigit un "estudi complet de tot el desenvolupament del corredor, com es va fer el 2011 [amb el govern de Zapatero] i que va quedar totalment aparcat després amb el canvi de govern [amb l'accés del PP]".

També et pot interessar

stats