Un estudi de la UPV qüestiona els nous motors de gasolina com una alternativa al dièsel

Assegura que substituir l’antiga flota de dièsel per nous motors de gasolina augmentaria un 2% la contaminació.

Els autors de l’estudi, José Ramón Serrano i Roberto Tabet, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV
Els autors de l’estudi, José Ramón Serrano i Roberto Tabet, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV / UPV

La gasolina no és una alternativa al dièsel en termes de contaminació. Canviar els parc de vehicles dièsel antic per altres amb els nous motors de gasolina reduiria un 7% les emissions de CO2 a les carreteres, però les augmentaria d’un 2% a les grans ciutats. Per contra, substituir tota la flota espanyola de dièsel anterior a 2009 per nous vehicles dièsel (els de motor E6 Temp) reduiria les emissions fins a un 6% en el cas de les ciutats i un 22% a les carreteres. 

Així ho han posat de manifest investigadors de la Universitat Politècnica de València en un estudi que acaba de publicar la revista Energies. 

La investigació posa en dubte la “demonització i els vetos dels vehicles dièsel nous (E6 Temp)”. Argumenta que la renovació del parc mòbil per motors de gasolina o de dièsel suposarà una millora de la qualitat de l’aire que respirem similar en els dos casos, però augmentarà les emissions de CO2 en el cas dels des gasolina, la qual cosa contribuirà a “accelerar” el canvi climàtic. 

“És important substituir els vehicles de dièsel anteriors a 2009 –equipats amb motors Euro 4– per a disminuir la contaminació del trànsit a les ciutats, però la solució no passa necessàriament pels vehicles de gasolina i, tampoc pels elèctrics, que tenen encara moltes limitacions”, assegura José Ramón Serrano, investigador de l’Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV i principal del treball.

Per a arribar a aquestes conclusions, a l’Institut Universitari de Motors Tèrmics-CMT de la UPV van assajar i van registrar, durant sis mesos i en un banc de proves del centre, el nivell d’emissions dels diferents motors, tenint en compte també diversos escenaris possibles en funció de l’altitud sobre el nivell del mar –el nivell d’emissions està directament relacionat amb aquesta altitud–, i això feu que resultaren majors per aquest motiu a Madrid que a Barcelona.

També et pot interessar

stats