UGT reclama a Ford que concrete les inversions d'electrificació a la planta d'Almussafes

El sindicat amb majoria a la factoria valenciana demana a la multinacional que aclarisca els terminis de futures inversions

Imatge d'arxiu de la fàbrica de Ford a Almussafes
Imatge d'arxiu de la fàbrica de Ford a Almussafes / Jorge Gil (Europa Press)

UGT, sindicat amb majoria a la fàbrica de Ford Almussafes, ha reclamat aquest dimarts a la direcció de la multinacional que concrete les inversions que té previstes per a la planta valenciana. El sindicat recorda que fa un any i mig que va signar un acord per a l'electrificació de la planta a Colònia i també que fa vora un any que la multinacional va anunciar que seria la planta valenciana l'encarregada de fabricar els vehicles elèctrics per a Europa. Un temps en què la factoria ha retallat treballadores, tot i no tindre concreció de les futures inversions.

Per això UGT, en un comunicat, ha constret a l'empresa a "aclarir els terminis" per a les futures inversions i que es pronuncie sobre si concorrerà a la pròxima convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (PERTE VEC). El sindicat ha afegit que "en breu" es dirigirà a la direcció europea de Ford per parlar sobre aquests temes, “a l'espera de resposta i solucions”. I ha advertit que, en cas contrari, "haurem de manifestar les nostres inquietuds també a la direcció mundial de la companyia, perquè urgeix aclarir els terminis".

UGT ha incidit en el fet que el 2024 es deixarà de fabricar la furgoneta Transit. El president del Comité d'Empresa i secretari general d'UGT a Ford, Carlos Faubel, ha explicat que els plans de fabricació apunten que el cessament de producció podria donar-se el març del 2024, i ha lamentat no tindre "certitud" sobre l'impacte que això tindrà en l'ocupació a partir de desembre del 2023, una vegada haja finalitzat l'ERO en vigor. "El que sí que és segur és que haurem d'afrontar una nova negociació arribat el moment", ha asseverat. Preguntat per si veuen factible que s'haja d'aplicar un segon ERO, Faubel ha aclarit que contemplen "totes i cap possibilitat" sobre les mesures que es poden prendre respecte a l'ocupació.

Faubel apunta que, si la factoria es queda només amb un model —el Kuga—, és important saber ja més sobre els plans de futur i unes actuacions que pensen que "ja s'havien d'estar produint per a llançar els vehicles elèctrics el 2024. Ja estem veient que no s'arribarà, volem claredat i saber quina és l'aposta real", ha afegit. 

En aquest context, UGT ha assenyalat que té especial rellevància que Ford anuncie si presenta candidatura per a accedir a les ajudes del pròxim PERTE VEC, que segons va avançar la setmana passada el comissionat del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (PERTE VEC), José María López, es convocarà de manera "imminent".

El sindicat considera que abans d'arribar a aquest escenari, que serà a la primavera del 2024, haurien de tindre en marxa les primeres inversions que afermen el futur de la fàbrica, i pensen que Ford s'està retardant en la presa de decisions, i per tant en la consegüent posada en marxa d'accions que acompanyen aquests plans de futur.

També et pot interessar

stats