Els transportistes mantenen la vaga convocada abans de Nadal, després de la reunió amb el govern espanyol

El Comité Nacional del Transport per Carretera considera que la proposta del Ministeri queda lluny dels objectius marcats 

Camions en una estació de mercaderies, en una imatge d'arxiu
Camions en una estació de mercaderies, en una imatge d'arxiu / Eduardo Parra (Europa Press)
09 de desembre 2021 - 22:12

El Comité Nacional del Transport per Carretera mantindrà el tancament patronal per als dies 20, 21 i 22 de desembre, segons ha anunciat en un comunicat després de reunir-se aquest dijous amb representants del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Segons explica la patronal, durant la reunió el Ministeri ha presentat un nou document de propostes que, si bé suposen algun avanç, "queda lluny" dels objectius marcats per l'organització empresarial.

"Suposant un cert avanç respecte del document anterior, encara queda lluny dels objectius, quant a la millora de les condicions laborals dels conductors, així com un pulmó econòmic immediat per a professionals i empreses", ha indicat la patronal en un comunicat.

La CNTC ha posat l'accent que aquestes mesures s'introduïsquen per un procediment legislatiu d'"extrema celeritat", en atenció "a la situació crítica i d'urgent necessitat que travessa el sector".

El govern espanyol va proposar a les patronals en la reunió anterior una sèrie de mesures, entre les quals es proposava la limitació perquè la càrrega i descàrrega no la facen els camioners, però sense arribar a prohibir-ho, cosa que també va proposar per a la revisió de preus del dièsel, que el Govern també limita però no prohibeix.

Entre la resta de propostes traslladades també hi ha el compromís per escrit que no s'introduirà cap peatge als transportistes sense el consens del sector, en el marc de la mesura en què treballa l'executiu per a implementar el pagament per ús a les autovies a partir de 2024.

També amplia l'altura i la massa màxima permesa en uns certs camions, ofereix 20 milions d'euros en ajudes per a construir zones d'aparcament segures d'iniciativa privada, 400 milions per a la renovació de flotes i 143 milions per a la digitalització i capacitació digital, encara que tot això ja estava previst en els programes del Ministeri.

El president de l'Associació del Transport Internacional per Carretera (Astic), Marcos Basante, ha explicat que en les negociacions es plantegen algunes qüestions relacionades amb el plantejament jurídic d'alguna mesura proposada pel govern central.

"Notem un avanç respecte a la reunió anterior amb el Mitma, si bé encara és prompte per a traure conclusions fermes", ha postil·lat Basante.

Al final de la reunió ha comparegut la ministra de Transports, Raquel Sánchez, per a mostrar "la preocupació per l'estat del sector, el coneixement dels problemes exposats en aquesta negociació i la voluntat per aconseguir una solució acordada".

També et pot interessar