El termini per a comunicar els desperfectes causats per les pluges, les proves i altres dubtes de les assegurances
La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana recorda els tràmits i els drets que tenen els damnificats per la DANA i les fortes precipitacions dels últims dies
Fins a quan podem comunicar a l’asseguradora de la llar els danys ocasionats per les intenses pluges dels últims dies? Qui es fa càrrec de les compensacions, la companyia o el Consorci de Compensació d’Assegurances? O quines proves hem d’aportar? Són algunes de les qüestions que es plantegen a hores d’ara molts dels damnificats per les fortes precipitacions que han agranat el nostre territori i que, en alguns casos, per la intensitat amb què han caigut en poc de temps han pogut ocasionar danys en vivendes, garatges o baixos comercials i a les quals la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana intenta donar resposta.
Qui ha de comunicar els danys?
Són els mateixos afectats, sempre que tinguen assegurances amb cobertures sobre els danys ocasionats per les pluges i la gota freda, els que han de comunicar a la companyia el sinistre perquè se'ls informe de les cobertures, i si és el cas perquè puguen ser atesos pel Consorci de Compensació d'Assegurances.
La nostra companyia o el Consorci de Compensació d’Assegurances?
Des de la Unió de Consumidors adverteixen que, depenent dels danys i les causes determinants que els hagen provocat, uns desperfectes poden ser coberts pel Consorci de Compensació d'Assegurances i altres la seua pròpia assegurança, dependrà de les cobertures contractades en la pòlissa. En qualsevol cas, el client de l’asseguradora ha de fer una única comunicació a la seua companyia i aquesta ja derivarà el sinistre, si correspon, al Consorci.
Quant de temps hi ha per a comunicar els desperfectes?
Els damnificats tenen set dies des que es produeix o es té coneixement dels fets per a comunicar-ho a l'asseguradora. La Unió de Consumidors assenyala que la comunicació es pot fer de manera telemàtica, telefònica, per correu electrònic o postal. S'ha de conservar el número de sinistre facilitat per la companyia asseguradora o el Consorci, o còpia de l'enviament de la comunicació.
S’ha de conservar alguna prova dels danys?
El secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, recomana als afectats "fer fotografies dels danys, i en la mesura que siga possible conservar les restes dels desperfectes perquè puguen ser avaluats i valorats pel perit”. Així mateix, el responsable d’aquesta entitat, que defensa els drets dels consumidors, aconsella també “guardar factures i pressupostos dels béns afectats".