Stadler, amb planta a Albuixec, i Alstom rebran el major contracte de rodalies de Renfe
Seran 211 trens de gran capacitat per un import superior als 2.400 milions d'euros.
El consell d'administració de Renfe estudiarà aquest dilluns l'adjudicació del major contracte de rodalia en la història de la companyia espanyola. Els beneficiaris seran l’empresa suïssa Stadler, que compta amb planta de fabricació a Albuixec (Horta Nord) i la multinacional francesa Alstom, amb planta de fabricació a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona).
Aquest encàrrec està considerat en àmbits ferroviaris com “el contracte del segle” de Renfe i es compon de dos lots. Stadler construirà 24 trens de 100 metres de longitud i 35 trens més de 200 metres, per un total de 998 milions d'euros, inclòs el manteniment durant 15 anys. Mentre que Alstom fabricarà 152 trens de 100 metres de longitud, per 1.447 milions d'euros.
Objectiu, renovar el parc de rodalies
L'objectiu de l'operació és renovar el parc de material rodant per a “maximitzar la capacitat de transport en els grans nuclis de rodalia altament saturats en punts crítics com, per exemple, el túnel de Sol o el de Recoletos en Rodalia de Madrid”. Els nous trens previstos disposaran d'almenys 900 places en el cas dels de 100 metres, la qual cosa suposa un increment del 20% de la capacitat sobre la flota actual de trens Civia.
Renfe va anunciar la licitació d'aquest contracte fa quasi dos anys, moment en el qual va situar la suma total de l'operació en més de 2.700 milions d'euros. La licitació va incloure l'opció de compra de fins a 120 trens addicionals també en dos lots (96 de 100 metres de longitud i 24 de 200 metres) i el seu manteniment també per 15 anys.