El sector jogueter mostra cautela de cara a la pròxima campanya de Nadal

Les últimes setmanes de l’any suposen entre el 60% i el 75% de la facturació de l'exercici anual

Una treballadora d'una fàbrica de joguets

A les portes de Nadal, el sector del joguet posa en marxa la maquinària. La patronal joguetera preveu un tímid increment de l'1% en les vendes d'aquesta campanya, la més important del sector quant a facturació. 

Per a les empreses del joguet aquestes setmanes suposen entre el 60% i el 75% de la facturació de l'exercici anual. Però enguany torna a preocupar la campanya de Nadal, que està marcada per la inflació i pel context internacional. “Fa anys que patim en certa manera, per la pandèmia, la guerra, la inflació i la pujada del preu dels materials, per la qual cosa l’economia s’ha acabat ressentint. Al final la gent prioritza els productes de primera necessitat i aquest sector no ho és”, lamenta el gerent de Berjuán, César Bernabéu. 

De les vendes de les pròximes setmanes depén en bona part l'estat de salut de la indústria. Només a les comarques del sud es concentra el 40% de les empreses jogueteres de l'Estat.  

“El sector té un gran problema estacional i després està també la caiguda de l’índex de natalitat. Ho patim des de fa molts anys. Però contrarestant això, existeix un mercat adult que usa el nostre producte de manera terapèutica”. Un públic que cada any va guanyant més protagonisme en la indústria del joguet i que es postula com el futur del sector. 

També et pot interessar

stats