El prototip que levita, de la UPV, el més premiat en la European Hyperloop Week

La proposta valenciana ha guanyat els premis al Millor Subsistema Rector, al Prototip amb Millor Escalabilitat; a l'Enginy i a la Gestió Tèrmica

Equip Hyperloop UPV
Equip Hyperloop UPV / UPV

La participació de l'Hyperloop UPV ―l'equip de Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València― en l'European Hyperloop Week celebrada a Delft (Països Baixos) ha sigut "un autèntic èxit", perquè el prototip Auran, un vehicle capaç de levitar, ha aconseguit quatre dels sis premis als quals optava en aquesta competició.

A més, Auran va atraure l'interés dels altres equips i professionals del sector per la proposta tan "escalable" que oferia, destaca la universitat valenciana en un comunicat.

L'European Hyperloop Week és l'esdeveniment sobre el transport del futur més important del panorama internacional i hi han competit un total de 23 equips de tot el món.

La proposta de l'equip de la UPV ha guanyat els premis al Millor Subsistema Rector, al Prototip amb Millor Escalabilitat, i a l'Enginy i a la Gestió Tèrmica, un resultat que acompleix les expectatives de l'equip.

Per a poder aconseguir tot el que s'han proposat i fer-ho saber al jurat tècnic, l'equip va participar en les presentacions per sistemes que componen el projecte, que van tindre un gran acolliment, registrant l'speech amb més espectadors de tota la competició: la presentació al premi Complete Pod.

La millor de les fites que hi va haver va ser la prova en el tub de buit de l'empresa Hardt, on es va aconseguir per primera vegada que un prototip levitara en el buit. El jurat va felicitar personalment l'equip pel repte assolit.

La recompensa de l'any va arribar l'últim dia de competició, quan les empreses Würth Electronik, Swisspod i Zeleros van atorgar a l'equip els premis de Best Thermal Management, The Ingenuity Award i Most Scalable Design, respectivament. A més, el jurat tècnic va decidir atorgar el Best Guiding Award premiant la levitació i guiatge electromagnètic que integrava Auran.

Des dels tallers, Hyperloop UPV ha creat un innovador disseny d'interior per a Auran, que aporta privacitat i intimitat al passatger, així com una infraestructura clau per al desenvolupament d'aquesta tecnologia: un tub de 20 metres de llarg i 10 tones de pes, pel qual el vehicle ha circulat en l'EHW.

"El més segur"

El vehicle disposa a més d'un motor lineal d'inducció, que fa possible que accelere i frene amb el mateix motor, sense necessitat de tocar el raïl. A més, Auran és el prototip "més segur de la història de Hyperloop UPV", subratllen des de la institució acadèmica.

Hyperloop UPV forma part del programa Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València, una iniciativa única en la universitat espanyola.

També et pot interessar

stats