El preu de la gasolina, a examen: a què pertany cada percentatge?

De cada 100 euros que l’usuari paga de gasolina, un 50% són impostos, una quantitat que és invariable

Els costos de transport, logístics i de refinament fan que el preu del combustible no siga homogeni a tota la Unió Europea / À Punt NTC

Repsol, BP i Cepsa controlen el 85% del mercat de les gasolineres, amb una hegemonia clara de Repsol, que té el 65% de quota de mercat. A la resta d’Europa hi ha més competència que a Espanya. Així i tot, les gasolineres 'independents' tenen marges de preus molt taxatius.

El president de la Federació Mediterrània d’Estacions de Servei (FEDMES), Juan José Sánchez, assegura a À Punt NTC que no guanyen més beneficis. “El nostre sector de tota la vida ha guanyat per litres, amb un marge o comissió per cada litre venut” ha aclarit. 

De cada 100 euros que l’usuari paga de gasolina, un 50% són impostos i aquesta quantitat és invariable. Cal buscar les raons que ens diferencien d'Europa en l'altra part del repartiment, concretament en la matèria primera, perquè en este punt entra en joc el refinament del combustible, que ha pujat de preu per l'electricitat  i els costos derivats de la logística i la comercialització del producte. 

Segons Felipe Sánchez, professor de finances d’EDEM, els costos de transport, logístics i de refinament fan que el preu no siga homogeni a tota la Unió Europea. A més, “Espanya té el component afegit que té més demanda, perquè hi ha molts turistes i cada vegada més, cosa que fa que la demanda i els preus pugen” ha afegit. 

El que sí que és estable és la sensació d'impotència davant de l'assortidor. Per a molts usuaris, la gasolina s’ha convertit en una altra excepció ibèrica.

També et pot interessar