Preocupació per les conseqüències socials i econòmiques de la situació a Ford

Aquest divendres és el primer dia de parada de producció que afecta 6.780 treballs directes i 20.000 indirectes.

Preocupació per les conseqüències socials i econòmiques de la situació a Ford
Preocupació per les conseqüències socials i econòmiques de la situació a Ford

Primer dia de parada de producció a la Ford d’Almussafes que afecta 6.780 treballadors de la planta de motors i de muntatge. Aquest expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO), que s’aplicarà de novembre a gener, també afecta 20.000 treballadors de les 120 empreses que treballen directament per a aquesta multinacional en el mateix polígon industrial Joan Carles I del municipi de la Ribera Baixa.

À Punt NTC Matí ha entrevistat l’alcalde d’Almussafes, Antonio González, qui ha expressat la seua preocupació per la parada temporal de la producció a la factoria i a les empreses proveïdores “pel que significa per a la població i les comarques pròximes”. 

“Seria un colp molt fort que a Ford li anara malament”, ha remarcat. Segons explica González, la factoria d’Almussafes representa el 15% de les exportacions i el 18% del PIB de la Comunitat Valenciana i “per a l’Ajuntament, significaria reduir a la quarta part el pressupost municipal”.  L’alcalde ha explicat que no només es voria afectat el poble sinó també les comarques de les dos riberes, l’Horta o la Canal de Navarrés, perquè d'ací són els treballadors. En el polígon Joan Carles I on s’ubica la factoria Ford hi ha 127 empreses, 120 de les quals són proveïdores de la multinacional automobilística.

Tot i això, l’alcalde d’Almussafes s’ha mostrat prudent i ha dit que cal esperar el comité europeu del 15 de novembre a Colònia. “Demane discreció perquè, fins aleshores, no sabrem com afectarà la reestructuració de la producció automobilística, en l’àmbit mundial, a la factoria valenciana.  

Segons les dades que ha publicat Ford, podrien fer un ajust entre 20.000 i 24.000 treballadors arreu del món. González es mostra optimista: “Entenc que no ens hauria d’afectar molt”, ha dit, i ha afegit que s’han de tindre en compte les inversions de 2.000 milions en 2010, i de 800 milions en 2017 per a fabricar el nou model a la factoria. 

CCOO, més partidària de formació, jornades flexibles i parades tècniques

L’ERTO, l’han pactat entre la direcció de la factoria i el sindicat UGT. Tant CCOO com la Intersindical no s’hi han afegit. Les raons, les ha explicades a À Punt NTC Matí el secretari general de CCOO a la Ford, José Miguel Arocas, que ha dit: “No volem complements del 80%, volem seguretat a partir del 31 de gener”.  Respecte d’això, el sindicat s’ha mostrat partidari de negociar altres fórmules com ara la formació, les jornades flexibles i parades tècniques en comptes de complements.

També et pot interessar