La planta de Ford Almussafes, pendent del seu futur

5 min.

És una setmana important per a la factoria de Ford Almussafes. El president de Ford Europa, Stuart Rowley, visita dijous la planta per a avaluar-ne el futur, un moment que coincideix amb els preparatius per al llançament del nou Kuga i amb un horitzó incert, del qual està ben pendent la plantilla, així com el comité d’empresa de la factoria. El seu president i portaveu d’UGT, Carlos Faubel, ha confirmat en Les notícies del matí que es reunirà amb Rowley per a traslladar-li les demandes dels treballadors i treballadores.

“La planta està molt preparada per a assumir el futur de l’automòbil; amb poques inversions estaríem preparats per a adaptar-nos”, ha assegurat. Entre les demandes de la plantilla hi ha que s’exploren possibilitats com ara que es puguen fabricar models híbrids i elèctrics a la planta. De moment, la majoria d'aquests motors són importats des de fora d’Europa.

Si s’acceptara aquesta demanda es respiraria certa tranquil·litat a la factoria, ja que es podrien conservar els llocs de treball. La producció de Ford Almussafes va caure un 10% en 2019 i encarà ho farà més en dos anys si no canvien les coses, ja que la producció del motor que actualment es fabrica a les instal·lacions valencianes es traslladarà als Estats Units.

Un altre punt important és veure quina acollida tindrà en el mercat el nou Ford Kuga. “La producció i el llançament van molt bé, però hem baixat la producció”, ha afirmat Faubel. Precisament, la producció del model va començar fa unes setmanes i en l’actualitat es fabriquen unes 300 unitats diàries, amb la previsió que augmente a les 900 al dia en el mes de març.

stats