Els pilots d'Air Nostrum convoquen una vaga indefinida a partir del 27 de febrer cada dilluns i divendres
El sindicat Sepla ha pres aquesta mesura en resposta al "bloqueig sistemàtic que pateixen per part de l'empresa davant de les legítimes reivindicacions"
El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) ha anunciat l'inici de la vaga indefinida en Air Nostrum des del 27 de febrer en totes les bases i centres de treball els dilluns i divendres en resposta al "bloqueig sistemàtic que pateixen de l'empresa davant de les seues legítimes reivindicacions".
Segons un comunicat del Sepla, "aquesta actitud immobilista de la companyia ha tornat a quedar de manifest en la mediació celebrada en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) aquest dilluns, on l'empresa ha refusat atendre novament les propostes dels tripulants tècnics".
La vaga indefinida és "un mandat majoritari" que els pilots van atorgar, amb més d'un 92% dels vots, a Sepla en l'assemblea celebrada el 30 i 31 de gener, segons el sindicat.
Sepla lamenta que Air Nostrum l'haja "forçat a adoptar aquesta mesura després de set mesos en què ha rebutjat sistemàticament les propostes dels tripulants tècnics en favor d'unes condicions laborals i una classificació professional justes, així com aquelles encaminades a pal·liar la pèrdua de poder adquisitiu".
El sindicat de pilots reclama a l'empresa que la vaga indefinida "no servisca com a excusa per a coaccionar els treballadors, tal com va succeir en la convocatòria de vaga de desembre".
L'empresa ofereix un increment de fins al 16% en tres anys
Air Nostrum ha manifestat que lamenta "profundament" la convocatòria de vaga, que considera "injustificada" perquè aquest dimarts i dimecres "hi ha reunions amb els sindicats per a intentar desbloquejar la situació".
L'empresa "reitera l'oferta" presentada en SIMA, ja al desembre, al col·lectiu de pilots que arriba a un increment salarial acumulat en els pròxims tres anys del 13% consolidat i un 3% més no consolidat sobre la base d'objectius per als segons pilots (en total pot arribar a un 16%) i un 10% consolidat per als comandants, amb un 3% no consolidat (13% en total). Unes xifres que estan "en línia amb el que s'està negociant en el sector i per damunt de la mitjana de la majoria dels convenis col·lectius del país".
La companyia apel·la a la responsabilitat del col·lectiu per a desconvocar una vaga que el que pretén de nou és "perjudicar els passatgers en dies en què es concentra una bona part del trànsit aeri coincidint amb els caps de setmana: dilluns i divendres".