El petroli puja i torna a fregar els cent dòlars a pesar de l'alliberament massiu de reserves
Durant la matinada el cru ja ha superat eixa barrera i en les últimes hores ha afluixat als vora 96 dòlars, mentre escalen els atacs contra vaixells al golf Pèrsic
El cru Brent, el de referència a Europa, s'ha incrementat més del 7% en l'obertura d'este dijous i ja torna a fregar els cent dòlars per barril. La cota s'ha superat de matinada, en plena escalada de tensió a l'estret d'Ormuz pel conflicte bèl·lic al Pròxim Orient després dels últims atacs a vaixells mercants, tot i que poc després els preus s'han relaxat lleugerament.
A les 09:00 hores el Brent s'anota una pujada de més del 4% respecte del dia anterior i se situa en els 95,6 dòlars el barril. En el pic màxim de la matinada ha arribat a sobrepassar els 101 dòlars, amb una pujada superior al 8%.
La vespra, el cru de referència d'Europa per a entrega al maig va acabar amb un augment del 4,76%, fins als 91,98 dòlars, malgrat que l'Agència Internacional d'Energia (AIE) va anunciar que traurà al mercat 400 milions de barrils de les reserves estratègiques. Este alliberament inèdit de reserves busca compensar les pèrdues de proveïment per la interrupció del trànsit marítim per l'estret d'Ormuz, ruta clau per al comerç energètic mundial que ha sigut objecte de diversos atacs des de dimecres, amb vaixells de procedència grega, japonesa, tailandesa i israeliana entre els afectats.
D'altra banda, el West Texas Intermediate (WTI) avança a hores d'ara el 7,08%, fins als 93,43 dòlars en les operacions prèvies a l'obertura oficial del mercat.