La patronal valenciana demana un Consell estable que pressione pel finançament

El president de la CEV reclama uns pressupostos "justos" per a Alacant, ajudes per a la indústria castellonenca, un pla per a reduir la burocràcia, menys pressió fiscal i infraestructures

Assemblea general de la CEV
Assemblea general de la CEV / Twitter: @CEV_CV

El president de la patronal valenciana CEV, Salvador Navarro, ha reclamat aquest dijous que “no s'eternitzen” les negociacions per a la formació d'un nou govern, però ha prioritzat que aquest siga “estable, valent i que pressione” per a aconseguir un nou model de finançament autonòmic.

Ha indicat que si perquè hi haja un govern estable, són necessàries tres setmanes més de negociacions, que així siga, i ha insistit en la importància que el pròxim govern de la Generalitat “siga estable”.

Navarro ha fet aquestes declaracions abans de participar en l'assemblea general de la CEV, davant la qual ha exposat deu qüestions “imprescindibles” per a les empreses valencianes.

A més, la CEV també ha reclamat uns pressupostos “justos” per a la província d'Alacant, ajudes per a la indústria castellonenca i un pla per a reduir la burocràcia. “Volem conéixer en quina fase estan els expedients o que s'aplique el silenci administratiu positiu”, ha subratllat.

Volem conéixer en quina fase estan els expedients o que s'aplique el silenci administratiu positiu.

“I, per descomptat ens semblarà bé que es castigue a qui, una vegada resolt l'expedient, es demostre que no compleix les regles, però no obliden introduir també el criteri de la responsabilitat patrimonial de l'administració davant els retards injustificats”, ha afegit.

Menys pressió fiscal, corredor mediterrani i ampliació nord

També ha reclamat una reducció de la pressió fiscal, que a Espanya “s'ha situat en màxims històrics en el 2022, superant el 42% del PIB i, per tant, per damunt de la mitjana de la UE”.

A més, ha reclamat un esforç en matèria d'innovació i un impuls a les infraestructures, amb especial esment als corredors ferroviaris i a la nova terminal nord del port de València. “València espera rebre l'aprovació del Consell de Ministres. Té capacitat legal per a fer-ho. Facen-ho. No volem esperar als resultats electorals de juliol”, ha afirmat.

“Els alacantins esperen que l'aeroport Alacant-Elx-Miguel Hernández deixe de ser l'únic gran aeroport d'Europa que no té connexió per tren, i rebre inversions concordes amb el seu volum de passatgers”, ha agregat Navarro.

Finalment, ha recordat la necessitat d'adaptar la formació a “una revolució digital no exempta de riscos”, que corregisca els desajustaments entre oferta i demanda laboral, i ha demanat que es valore “el progrés econòmic i social” al qual els agents socials han contribuït en els últims anys.

Atractiu inversor de dins i de fora

El president de la patronal valenciana ha destacat que a la Comunitat Valenciana hi ha “un atractiu inversor que han sabut veure grans multinacionals com Volkswagen, Amazon, Stadler, Ford, BP, o Hitachi”.

“Però la inversió no arriba només de l'exterior. Mercadona, per exemple, va inaugurar fa pocs mesos el bloc logístic més gran de la companyia a Parc Sagunt. Les nostres exportacions van a l'alça, amb un valor que l'any passat va fregar els 40.000 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 22,2% respecte a 2021”, ha afegit.

La indústria valenciana és la segona del país amb més ocupacions i la tercera quant al valor del PIB. Som la segona comunitat autònoma d'Espanya amb més desenvolupament en R+D+i des de 2017.

Preguntat per la nova multinacional de l'automòbil que té previst instal·lar-se a la Comunitat Valenciana, Navarro ha assenyalat que hi ha un contracte de confidencialitat i ha demanat que es deixe treballar.

També et pot interessar

stats