Les morts per estrés laboral es disparen un 27% en un any a la Comunitat Valenciana
Entre els detonants es troben uns objectius i horaris de treball exigents i l'envelliment de la població activa
Les morts als llocs de treball per causes no traumàtiques, com l'estrés laboral o els infarts, es multipliquen a la Comunitat Valenciana i ja en representen vora quatre de cada deu. Aquests casos, on el nivell de pressió a la feina suposa un factor detonant, s’han disparat fins a un 27% més en només un any.
L’any passat hi hagué 77 morts per accident laboral a la Comunitat Valenciana, 35 per accidents traumàtics, com atrapaments en màquines o caigudes, i 28 per causes no traumàtiques. Però quines són les causes d’aquestes últimes?
Tal com ha avançat el secretari d’Acció Sindical i Salut Laboral de CCOO PV, Jaume Mayor, entre els detonants està el fort impacte de la pandèmia en la plantilla, al que s’afegeix uns objectius i horaris de treball exigents que, tal com apunta, “poden ser una bomba de rellotgeria”. A més, també pesa l’envelliment de la població activa, que se suma amb el perfil de les víctimes, principalment homes majors de 50 anys.
Els sindicats volen posar el focus en aquests factors per a dissenyar l'estratègia de salut laboral a la Comunitat Valenciana i reclamen una millor connexió entre el sistema de salut i els programes de riscos laborals de les empreses. Especialment, perquè moltes d'aquestes morts per estrés laboral ocorren fora de la faena i no es compatibilitzen en cap estadística. És la nova epidèmia silenciosa, però que treballa de pressa.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt