Montero avança que Espanya ha complit l'objectiu de dèficit del 2,5% del PIB en 2025
La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda remarca que s'han satisfet els compromisos amb Brussel·les "sense cap retallada"
La vicepresidenta primera del govern espanyol i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ha avançat este dijous que Espanya ha complit l'objectiu que fixa que el dèficit públic no pot superar el 2,5% del PIB en 2025. En una entrevista en el programa Los Desayunos organitzat per RTVE i EFE, la número dos de l'executiu de coalició ha destacat que Espanya ha tornat a satisfer els compromisos amb la Comissió Europea "sense aplicar cap retallada".
"Pocs podien imaginar que era possible aconseguir esta fita sense aplicar cap retallada quan el dèficit va arribar al 10% en plena pandèmia", ha afirmat Montero, que ha assegurat que part de l'èxit té a vore amb la política fiscal aplicada pel govern central.
"Hem eixamplat les bases fiscals i recuperat progressivitat. I vull deixar clar que el mantra de l'infern fiscal que predica la ultradreta senzillament no se sosté. Hem abaixat els impostos als qui menys tenen, però sí que els hem apujat a grans empreses i patrimoni", ha explicat.
Ha recordat així mateix que l'actuació de l'anterior govern del PP enfront de la crisi financera va ser la contrària, "amb la pujada més gran de l'IVA i de l'IRPF, al mateix temps que va aprovar una amnistia fiscal que va acabar beneficiant precisament membres d'esta formació, amics o familiars".
La responsable de la hisenda espanyola ha defensat que el sanejament dels comptes públics és fonamental per a reaccionar davant els imprevistos, com succeïx ara amb el conflicte al Pròxim Orient.
Sánchez allunya la presentació dels pressupostos per a centrar-se en la resposta a la guerra
D'altra banda, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha allunyat hui la possibilitat de presentar este mes el projecte de llei de pressupostos per a 2026, com estava previst fins ara, per a centrar-se en la resposta als efectes de la guerra a l'Iran. Sánchez s'ha referit a la presentació dels pressupostos en declaracions als periodistes a la seua arribada a la reunió del Consell Europeu que té en l'agenda un debat sobre la situació provocada per la guerra a l'Iran.
En la roda de premsa que va oferir este dimecres juntament amb el president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski, ja va deixar en l'aire la possibilitat de presentar el text pressupostari este mes, tal com havia assegurat.