La ministra de Transports es dona "el temps necessari" per a fixar els peatges en autovies

Els objectius són reduir les emissions un 55% per a l'horitzó de 2030, la neutralitat en carboni per a 2050 i garantir el finançament de les infraestructures

Imatge d'arxiu de carreteres valencianes
Imatge d'arxiu de carreteres valencianes / À Punt NTC

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha subratllat a França què no hi ha un termini per a establir peatges en les autovies i que "cal dotar-se del temps necessari" per a analitzar els models i per a la concertació abans d'aplicar aquest tipus de pagaments per ús.

Malgrat que no hi ha terminis, ha recordat que sí que cal aconseguir "una sèrie d'objectius", com reduir les emissions en un 55% per a l'horitzó de 2030, la neutralitat en carboni per a 2050 i també garantir el finançament de les infraestructures, el manteniment i la modernització. Segons ha assegurat, 24 dels 27 països de la Unió Europea ja han introduït algun sistema per a assegurar un "correcte finançament".

Preguntada sobre quina seria la filosofia dels peatges, ha respost que "evidentment no serà un criteri únic", sinó que "cal conjuminar moltes circumstàncies" com "la mena de la via, el tipus de vehicle" o si és un desplaçament recurrent o esporàdic. "Estem en aquest procés d'anàlisi, de negociació i concertació i quan el tinguem definit, ho explicarem", ha afegit.

La ministra ha assegurat que en aquesta negociació i concertació es tindrà en compte "tots els agents implicats" i que el sistema ha de ser "just i equilibrat i que ajude a corregir els greuges que s'han produït en el passat" amb les concessions d'autopistes, que van generar diferències entre comunitats autònomes.

La llei de mobilitat sostenible que està a punt d'adoptar-se, ha dit, contempla un marc que faculta a l'Estat per a analitzar i debatre com assegurar el finançament de la xarxa viària.

També et pot interessar

stats