El Ministeri de Treball convoca la comissió del salari mínim per a tornar a pujar-lo abans de les eleccions del 29N

L'anterior increment, que no comptava amb el suport de la patronal, va elevar l'SMI a 1.221 euros mensuals en 14 pagues

La ministra de Treball, Yolanda Díaz, en una imatge d'arxiu
La ministra de Treball, Yolanda Díaz, en una imatge d'arxiu / Eduardo Parra (Europa Press)

El Ministeri de Treball i Economia Social ha convocat la comissió assessora del salari mínim interprofessional (SMI) este dijous amb l'objectiu de tancar una nova pujada en 2027 abans de les eleccions generals del 29 de novembre. Un increment al qual s'havia compromés la ministra Yolanda Díaz durant la legislatura, que ha acabat precipitadament per la convocatòria anticipada dels comicis. Treball ja havia traslladat en diverses ocasions la necessitat d'adaptar l'SMI al repunt de la inflació per a evitar una pèrdua de poder adquisitiu, una reclamació vigent en els sindicats durant els últims mesos.

El procés és el següent: la comissió per a l'SMI emetrà un informe, en què proposarà un ventall d'increment, i després haurà de ser negociat amb els agents socials i la CEOE, si bé la patronal no ha participat en l'acord sobre les últimes sis pujades de l'SMI. Una vegada pactat, l'increment haurà de ser aprovat pel Consell de Ministres.

El govern de coalició PSOE-Sumar no renúncia a establir la pròxima pujada de l'SMI, malgrat la convocatòria electoral i la possibilitat d'un executiu conservador en la pròxima legislatura, segons vaticinen la majoria de les enquestes.

480 euros d'increment en dos legislatures

El Consell de Ministres va aprovar l'última pujada de l'SMI el 17 de febrer de 2026 (amb caràcter retroactiu per a l'1 de gener), un increment del 3,1% que va situar el salari mínim en 1.221 euros mensuals en 14 pagues.

El govern de coalició amb el PSOE, tant en l'etapa de Sumar com en l'anterior de Podem, ha pujat l'SMI cada any. Quan Pedro Sánchez va succeir Mariano Rajoy (PP) en la presidència del govern, el salari mínim estava en 735,9 euros. Al tancament de la legislatura amb Unides Podem figurava en 1.080 € i ara, amb Sumar, s'ha incrementat 200 euros més. És a dir, ha pujat més de 480 euros en huit anys.

També et pot interessar

stats