Mercadona projecta deu obertures cada any a Portugal fins arribar als 150 supermercats

La cadena valenciana de distribució va entrar al mercat veí en 2019 i suma actualment 2.500 treballadors

Mercadona
Mercadona / À Punt NTC

Mercadona manté l'aposta pel mercat Portugués. La cadena de distribució valenciana ha detallat aquest dijous la seua intenció de continuar creixent al país veí en un ritme d'obertura de deu tendes a l'any i un horitzó de 150 establiments.

Així ho ha explicat la directora de Relacions Institucionals de Mercadona a Portugal, Inés Santos, després d'una visita de la comitiva de la Generalitat i els empresaris valencians a un centre de coinnovació de la cadena de supermercats a Lisboa.

En 2022 té previst obrir deu botigues, dues ja operatives, i estrenar-se en el districte de Lisboa i quatre més. També arrancarà pròximament la construcció d'un bloc logístic en Almeirim (Santarém) que subministrarà a tots els seus supermercats lusitans i elevarà la inversió anual dels 110 milions d'euros de l'any passat a 150 milions enguany. Mercadona va entrar a Portugal en 2019, tres anys després de prendre la decisió estratègica d'eixir d'Espanya, i actualment compta amb més de 2.500 treballadors a Portugal, dels quals 800 es van incorporar en 2021, amb una mitjana de 65 per botiga.

L'oferta de productes per al mercat veí es va estudiar amb els consumidors locals perquè "Mercadona va voler des del principi ser portuguesa a Portugal". Però amb el temps es van incorporar alguns que els mateixos clients reclamaven perquè els havien provats en travessar la frontera.

Paella, gaspatxo o sangria

Entre els aliments de la cadena més populars entre els portuguesos destaca la paella valenciana per a emportar, la truita de creïlles, el gaspatxo andalús, la sangria, els aladrocs, els xurros congelats, l'allioli o el pernil. Al mateix temps, els seus supermercats espanyols ja ofereixen productes lusitans.

També et pot interessar