Mercadona lidera el mercat espanyol amb un 27,1% de quota i és la cadena que més creix enguany (un 0,7%)

Carrefour i Alcampo reflectixen la tendència a la baixa dels hipermercats, mentre que Lidl, Eroski i Aldi experimenten els majors creixements

Una dona amb un carro de Mercadona
Una dona amb un carro de Mercadona / Ricardo Rubio (Europa Press)

Mercadona, la cadena valenciana de supermercats líder a Espanya, ha estat també la que més ha crescut durant els huit primers mesos de l’any, amb un increment del 0,7% respecte al mateix període del 2024, fins a assolir una quota de mercat del 27,1%, segons dades de la consultora Worldpanel by Numerator.

La consultora ha assenyalat que Mercadona capitalitza les “grans cistelles” de consum, de manera que tres de cada deu grans compres es fan als seus establiments. La zona de llevant registra un teixit especialment fort, amb una quota de mercat del 34,1%, prop de dos punts més que fa un any. Entre els productes estratègics que guanyen presència en les cistelles de Mercadona destaquen els plats preparats (present en el 19,5 % de les compres), els ous i el peix i el marisc.

Altres cadenes

En el conjunt del sector, Carrefour i Alcampo reflectixen la tendència a la baixa dels hipermercats, mentre que Lidl, Eroski i Aldi experimenten els majors creixements.

El Grupo IFA aconseguix la segona posició amb un 10% de quota i un avanç de l’1%. Carrefour baixa un 1% fins al 9%, Lidl puja un 0,5% fins al 6,9%, i Eroski creix un 9,1%, fins al 4,3%. DIA i Consum augmenten un 0,2%, fins al 3,7% i 3,6%, respectivament, i Alcampo disminuïx un 0,3%, fins al 2,8%.

Hàbits dels consumidors

Segons Worldpanel, un 91% dels consumidors compra alguna vegada en Mercadona, un 57,1% en Carrefour, un 51,9 % en Lidl, un 59 % en el Grupo IFA i un 44,3% en DIA. Lidl aconseguix atraure més compradors a més categories, mentre que Dia creix un 1,2% i Aldi un 1,8%. Mercadona puja un 0,4 %, mentre que Carrefour i Alcampo perden compradors (-2,2 % i -1,3 %).

Evolució dels canals

Pel que fa als canals de venda, les cadenes d'assortit curt i les regionals són les que més creixen, amb expansions de l’1,5% i el 0,5%, respectivament. Els hipermercats tanquen els huit primers mesos amb una quota lleugerament superior al 10% (-1,2%), mentre que el canal tradicional es manté al voltant del 15% de quota, encara que perd força (-0,3%).

Segons Bernardo Rodilla, director de client minorista de Worldpanel, “per a la distribució organitzada cada vegada és més complex créixer en un mercat estable amb consumidors amb més opcions i més variades”.

També et pot interessar

stats