El 'Financial Times' veu Mercadona com “la millor empresa” d’alimentació per a treballar a Espanya
El rotatiu econòmic destaca la flexibilitat, el repartiment de beneficis o la reputació, però adverteix que "els salaris són baixos"
“La millor empresa de distribució alimentària per a treballar a Espanya”, segons el diari Financial Times, és valenciana. Es tracta d’una bona opció per a treballar per aspectes com els sous, el repartiment de beneficis o la reputació, en definitiva, per les bones condicions laborals, d’acord amb el criteri d’este rotatiu britànic de referència internacional que ha designat Mercadona com la millor firma del sector per a treballar.
El Financial Times ha publicat este dimecres una classificació d’empreses, en la qual ha inclòs un article que, sota el titular Mercadona: les bones pràctiques laborals donen els seus fruits, analitza els aspectes que la converteixen en una bona firma per a treballar. En els seus supermercats d'Espanya i Portugal treballen 110.000 persones, segons el balanç de resultats que va presentar la companyia al març.
El text del rotatiu britànic, que firma Oliver Balch, fa referència a la flexibilitat, els sous, el repartiment de beneficis i la “reputació” de la cadena valenciana "en el sector de supermercats d'Espanya", on "els salaris són generalment baixos".
El text valora la “cultura” de la firma valenciana, la seua naturalesa de "negoci familiar", des dels seus orígens el 1977, quan Mercadona va iniciar l'activitat dins del Grup Cárnicas Roig i com les carnisseries d'un xicotet negoci es van transformar en ultramarins.
Les inversions en cultura i obra social
Així mateix, l’article del Financial Times també cita "la reputació" de la seua directiva, encapçalada pel president, Juan Roig, per invertir en cultura, esports i obra social i el repartiment de beneficis, amb declaracions de consultores i d'altres rànquings empresarials espanyols, aliens a l'empresa.
El diari fa també una menció especial a l'ajuda de Mercadona a finançar projectes i a les seues donacions per a ajudar en la recuperació de les zones afectades per la dana. Cal assenyalar que la firma valenciana va incrementar les vendes l'any passat un 9% i va tindre uns beneficis de 1.384 milions d'euros, un 37% més que l'exercici econòmic anterior.
D’altra banda, dins del rànquing Financial Times-Statista, que classifica els Millors Ocupadors d'Europa 2025, figuren 33 empreses espanyoles i Mercadona apareix com la cadena de distribució alimentària d'Espanya millor posicionada, un mèrit que l'article atribueix a esta flexibilitat i a les polítiques laborals.