Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables

L’operació, pendent de l’autorització de Competència, permetrà unificar processos logístics i reforçar l’eficiència i la sostenibilitat de la cadena de distribució

Imatge d'arxiu de l'empresa Logifruit
Imatge d'arxiu de l'empresa Logifruit / Europa Press

Mercadona ha arribat a un acord per a adquirir Logifruit, empresa especialitzada en la gestió d’envasos reutilitzables, amb l’objectiu d’unificar tots els seus processos logístics i continuar consolidant l’eficiència i la sostenibilitat de la seua xarxa de distribució.

En cas de concretar-se esta operació, que queda ara pendent de l’aprovació dels organismes de Competència i de les autoritzacions administratives habituals en este tipus de transaccions, Mercadona incorporaria les 1.600 persones que integren la plantilla de Logifruit.

Segons ha informat la cadena en un comunicat, esta integració facilitarà la captura de “sinergies importants” i una optimització encara major dels recursos, enfortirà la cadena de muntatge i impulsarà una estratègia logística responsable alineada amb els principis de l’economia circular.

El director general de Logística de Mercadona, David Cid, ha volgut agrair al president de Logifruit, Pedro Ballester, tant la posada en marxa del projecte com la col·laboració mantinguda durant tots estos anys, així com la decisió d’integrar-lo ara dins de l’estructura de la companyia per a continuar avançant en eficiència, innovació i sostenibilitat.

Per la seua banda, Pedro Ballester ha recordat que la relació entre ambdues empreses es va iniciar en 1996 amb el repte d’oferir un servici adaptat a les necessitats de Mercadona i amb avantatges competitius. Ha subratllat que, tres dècades després, Logifruit ha assolit “un grau d’especialització i eficiència que mai imaginàvem” i ha remarcat que esta integració estratègica permetrà continuar aportant valor tant a Mercadona com als seus proveïdors.

També et pot interessar

stats