Maroto anuncia l'ampliació fins al 2028 del Perte del Vehicle Elèctric, al qual espera que se sume Ford

La nova convocatòria eixirà entre març i abril, segons la ministra d'Indústria

El director de fabricació de Ford España, Dionisio Campos; la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto i el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant la seua visita a les instal·lacions de la fàbrica de Ford a Almussafes
El director de fabricació de Ford Espanya, Dionisio Campos; la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i el president de la Generalitat, Ximo Puig / Rober Solsona (Europa Press)

La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha anunciat aquest dimarts l'ampliació fins al 2028 del termini d'execució dels projectes beneficiaris del Perte del Vehicle Elèctric i Connectat (VEC). La ministra ha tornat a mostrar la confiança que el fabricant estatunidenc Ford acudisca a la segona convocatòria, després que el Perte VEC inaugural acabara renunciant a les ajudes que havia assignat inicalment el govern espanyol.

Durant la intervenció en un fòrum organitzat per Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), Maroto també ha recordat que la nova convocatòria del Perte eixirà en "breu" –entre març i maig–. La ministra ha assegurat que l'objectiu és situar Espanya com a líder en el nou model de mobilitat.

Aquesta segona convocatòria inclourà novetats per a acabar amb els colls de botella que es van registrar en la primera edició.  Maroto, concretament, ha explicat que es flexibilitzaran els conceptes finançables pels fons europeus, es reduiran les garanties perquè puguen accedir a aquests les petites empreses i s'ampliaran els terminis d'execució.

Així mateix, tindrà dues línies de concurrència: una, competitiva amb el focus posat en els denominats projectes tractors, i una altra, de concurrència simple per a finançar projectes individuals amb impacte en els diferents esclavons de la cadena de valor.

En termes globals, ha explicat que s'han obert diferents convocatòries per valor de 2.069 milions d'euros per al sector automobilístic, que representen prop del 50% del volum de fons públics assignats inicialment. En aquest sentit, si es consideren els fons compromesos que ja estan a la disposició de les empreses, aquesta xifra se situa en 1.304 milions.

Una forma d’estimular la demanda de vehicles elèctics

Malgrat aquestes xifres, Maroto ha reconegut que Espanya està en una posició de “desavantatge” quant a la penetració del vehicle elèctric en comparació amb la resta de veïns europeus.

Per això, ha explicat que el Govern té com a prioritat estimular la demanda per a augmentar la venda de vehicles elèctrics i impulsar la posada en marxa d'una xarxa d'infraestructura de recàrrega que sembla imprescindible. "No sols hem de fabricar cotxes, sinó que els hem de vendre", ha recordat Maroto.

També et pot interessar

stats