Mar Chao pren possessió amb el compromís de "fer realitat" la terminal nord del Port de València

En l'acte, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que l'ampliació "ja no admet més demores"

Acte de presa de possessió de Mar Chao com a presidenta del Port de València
Acte de presa de possessió de Mar Chao com a presidenta del port de València / À Punt

La nova presidenta de l'Autoritat Portuària de València (APV), Mar Chao, ha pres possessió este dilluns amb el compromís de "deixar-se la pell" en el càrrec des de la "lleialtat institucional" i assumint el repte de "fer realitat la terminal nord", durant un acte en el qual el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i l'alcaldessa de València, María José Catalá, han llançat un missatge d'"unitat institucional, administrativa i política" en favor del projecte.

La presa de possessió, celebrada a l'Edifici del Rellotge, ha comptat amb la participació, a més de Catalá i Mazón, del president de Ports de l'Estat, Álvaro Rodríguez Dapena. Hi han assistit també la delegada del govern a la Comunitat, Pilar Bernabé; els alcaldes de Sagunt i Gandia, Darío Moreno i José Manuel Prieto; els presidents de les autoritats portuàries de Castelló i Alacant i representants del teixit empresarial, especialment el logístic i de transport, així com sindicats.

Després de prometre el càrrec, la nova presidenta de l'APV ha assegurat que assumeix aquesta nova responsabilitat "amb el màxim compromís, il·lusió, humilitat, respecte i lleialtat institucional, tenint sempre present la defensa de l'interés general", i ha promés "deixar-se la pell aportant experiència i perseverança amb la finalitat que arribem a bon port" treballant de valent.

Mar Chao s'ha referit als "reptes complexos" que afronta, entre els quals ha destacat, en primer lloc, "fer realitat la terminal nord", però també la millora de la connectivitat per mar i terra, augmentar la xarxa ferroviària, treballar amb l'objectiu de les zero emissions i apostar per la innovació, "a més de molts altres que sorgiran en el futur d'escoltar amb atenció als actors implicats en qualsevol iniciativa de negoci".

La presidenta de l'APV ha assegurat que estem en un "moment decisiu en el qual no hi ha lloc per a l'error ni la passivitat" i que "no hi ha segons a perdre", per la qual cosa treballarà "sense descans per a generar prosperitat a la Comunitat Valenciana i Espanya", incrementant la competitivitat dels clients.

"Una nova etapa en un moment crític"

Tant el president de la Generalitat com l'alcaldessa de València han ressaltat el perfil professional de Mar Chao i els seus coneixements sobre el port, al mateix temps que han reivindicat la terminal nord. Mazón, en declaracions als mitjans, s'ha mostrat "molt content de poder obrir una nova etapa" en un port "fonamental per al desenvolupament de la Comunitat" .

El president ha subratllat que "el més urgent" i important és l'ampliació nord del port, que "ja no admet més demores" i "està tapant el desenvolupament de la nostra economia i d'inversions privades que estan desitjant vindre". "Tant de drama és que no hi haja inversió pública a la Comunitat Valenciana per part del govern d'Espanya, com que siga el mateix govern el que tape la inversió privada, perquè les dues coses generen frustració, però sobretot generen falta d'oportunitats", ha comentat.

Mazón ha indicat que "estem en un moment crític" i "de gran complexitat que, amb solvència tècnica, fora de prejudicis i fora de falses polèmiques, hem d'abordar", ha sostingut, abans d'assenyalar que si el govern central haguera estat a favor del projecte l'hauria autoritzat. Ha acusat el Botànic de crear una "falsa polèmica" per assegurar que l'ampliació "podia ser perjudicial per a la mateixa València" i que està "escanyant" l'economia.

En el seu discurs, el president ha celebrat que "per fi Generalitat i l'Ajuntament van de bracet", la qual cosa suposarà "un nou marc" per a l'impuls de la infraestructura. Ha reivindicat que es necessita "una data" per al Consell de Ministres que autoritze la inversió i ha assegurat que el govern valencià posarà "tota la carn a la graella", perquè la Comunitat ha demostrat "amb la força dels fets que és extraordinàriament rendible" realitzar qualsevol inversió pública o privada ací.

En aquesta línia, ha apostat per "nacionalitzar" el "repte" de construir la terminal nord i que siga "un assumpte d'Estat, nacional, d'Europa i mediterrani". El repte serà "posar la unitat institucional, administrativa i política i el major nivell de consens".

També et pot interessar

stats