Els llauradors protesten en carro: “Si l’agricultura té problemes, la de l’horta de València encara més”
El sector protagonitza una nova mobilització per a reclamar al conseller polítiques que acaben amb els preus “irrisoris” de la campanya
Amb carros tirats per cavalls. Així han protestat aquest divendres els llauradors de les explotacions que envolten València i que asseguren estar doblement perjudicats per la conjuntura que travessa actualment el camp: “Si l’agricultura en general té problemes, la de l’horta encara més”, admetia davant del micròfon d’À Punt Vicent Alegre, un dels agricultors que es dirigia, en carro, des dels afores de València fins a la Conselleria d’Agricultura, on la Plataforma en Defensa dels Llauradors i Ramaders de l’Horta de València tenia una reunió amb el conseller d’Agricultura, José Luis Aguirre.
“La proximitat a la ciutat de València, la tipologia de les explotacions, el sistema de reg o les imposicions del comerç fan que els llauradors de l’horta tinguem una situació molt complicada ara mateix”, exposava Alegre. Aquestes eren algunes de les situacions que el sector vol traslladar aquest divendres al responsable d’Agricultura.
Una caravana autoritzada d’una quinzena de carros de cavalls han travessat la ciutat, des de l’accés nord fins al carrer de la Democràcia, on té la seu Agricultura. Els preus “irrisoris” de la campanya d’hivern i primavera de productes com les verdures, els cítrics i les hortalisses han sigut el detonant perquè els agricultors traguen els seus carros als carrers i hagen demanat una reunió amb el responsable de les polítiques agràries de la Comunitat Valenciana.
La Plataforma en Defensa dels Llauradors de l’Horta de València denunciava al començament de la marxa que les exigències de les comercialitzadores dels seus productes són cada vegada majors. “Les distribuïdores cada vegada ens apreten més, i això acaba repercutint en els preus, que són cada vegada més baixos”, denunciava Vicent Alegre, un dels llauradors de l’Horta colpejat per la situació.
La protesta d’aquest divendres se suma al seguit de manifestacions que protagonitza el sector en els últims mesos. El passat febrer va ser intens en aquest sentit, donat que les manifestacions van prendre les carreteres de les capitals valencianes, els ports i, fins i tot, els carrers de Madrid per a reivindicar un canvi en les polítiques agràries tant nacionals com europees que tragueren el camp de la situació agònica que viu.
Els últims dies han sigut els arrossers valencians els que han intensificat les seues protestes a les portes dels supermercats i, en el cas d’aquest dijous, davant de la seu del govern valencià. Asseguren que es fa passar el producte importat com a valencià i que en els paquets no s’identifica la procedència de la totalitat de l’arròs.
Més llegit
-
L'aviació israeliana inicia una altra onada de bombardejos contra "el cor" de Teheran
-
Condemnen a 28 anys de presó l’home acusat de matar el canonge de la catedral de València
-
Les grans navieres suspenen el pas per l’estret d’Ormuz i desvien les rutes pel conflicte a I'Iran
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
Hospitalitzen un treballador després de caure d’un mur de tres metres a Artana
-
Zapatero nega que fora el facilitador del rescat de l'aerolínia Plus Ultra: "No, en absolut"
Més vist
-
02.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
01.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
01.03.2026 | Les vostres fotos de l'Oratge
-
01.03.2026 | Informatiu migdia
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026